| کد خبر: 177562 |

◄ فعالیت سه فرودگاه در آذربایجان غربی

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان فعالیت فرودگاه‌های استان را تشریح کرد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان فعالیت فرودگاه‌های استان را تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ،کمال پرهیزگار گفت:  استان دارای سه فرودگاه در شهرستان‌های خوی، ارومیه و منطقه آزاد ماکو است که در بین آن‌ها فرودگاه ارومیه به لحاظ فعالیت و برنامه پروازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

فرودگاه ارومیه

فرودگاه ارومیه در سال ۱۳۴۲ در زمینی به وسعت ۳۴۳ هکتار ساخته شد و در سال ۱۳۴۵ به بهره‌برداری رسید.

فرودگاه ارومیه رتبه ۱۵ در جابجایی مسافر در پروازهای داخلی و رتبه ۱۱ در پروازهای بین‌المللی در بین فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران را دارد.

او افزود: برنامه هفتگی فرودگاه ارومیه شامل ۴۵ پرواز ۲ طرفه و ۱۶ پرواز یک‌طرفه به مقصدهای تهران، مشهد و استانبول است که توسط ۶ شرکت مسافربری ایران ایر، آسمان، ایرتور، زاگرس، آتا و قشم انجام می‌شود.

فرودگاه خوی

مدیر فرودگاه امام خمینی (ره) خوی نیز گفت: این فرودگاه در سال ۱۳۸۳ به بهره‌برداری رسیده و وسعت آن ۷۰۰ هکتار است.

مرتضی یوسفی با اشاره به شروع فعالیت پروازی این فرودگاه از سال ۱۳۹۶، افزود: هم‌اکنون این فرودگاه در هفته سه پرواز رفت‌وبرگشت از مبدا تهران دارد و پروازهای آن توسط شرکت هوایی ایران ایر انجام می‌شود.

فرودگاه ماکو

مدیر فرودگاه منطقه آزاد ماکو نیز گفت: احداث  فرودگاه ماکو در خرداد سال ۱۳۹۳ شمسی آغاز شد و با پرواز مسافری بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی سپهران در مسیر تهران – ماکو و بالعکس به بهره‌برداری رسید.

قربان محرم نژاد افزود:  پروازها در این فرودگاه از نیمه دوم مهر سال جاری با شرکت هواپیمایی آتا از سرگرفته شده و در این مدت علاوه بر ۳۳ هزار مسافر، بیش از ۳۳ تُن بار جابجا کرده است.

او گفت: هر هفته سه پرواز در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه با هواپیمای ۷۳۷ شرکت هواپیمایی آتا از فرودگاه ماکو به تهران و بالعکس انجام می‌شود.

او اضافه کرد: فرودگاه ماکو در زمینی به وسعت ۴۰۰ هکتار احداث شده و مساحت سطوح پروازی این محوطه ۲۰۰ هکتار و طول باند آن سه هزار و ۲۷۰ متر است که تجهیزات فرودگاهی و هوانوردی این فرودگاه دارای استانداردهای بین‌المللی بوده و مطابق با آخرین تکنولوژی روز دنیاست.

محرم نژاد افزود: این فرودگاه برای هواپیماهای ایرباس A۳۲۰ طراحی شده و دارای هشت هزار مترمربع ترمینال اصلی و ۸۰۰ مترمربع سالن تشریفات است؛ ارتفاع برج مراقبت آن ۳۲ متر و ساختمان‌های جنبی آن از قبیل ایمنی آتش‌نشانی و هواشناسی و غیره درحال احداث است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.