| کد خبر: 177492 |

◄ از تیر ماه سال جاری اخذ معاینه فنی برای کلیه اتوبوس‌ها الزامی شد

خودروهای فرسوده دیزلی که خصوصا معاینه فنی هم ندارند، در آلودگی هوا نقش زیادی دارند.

تین نیوز

طبق استاندارد‌های تعریف‌شده کلان‌شهرها و براساس طرح جامع پایتخت، تهران به ۹ هزار دستگاه اتوبوس نیاز داشته درصورتی‌که ناوگان اتوبوس‌رانی در شرایط فعلی، شش‌هزار دستگاه اتوبوس دارد که سه هزار دستگاه آن فرسوده است، بنابراین می‌توان گفت سیستم حمل‌ونقل عمومی تهران به شش‌هزار دستگاه اتوبوس با استاندارد یورو پنج به بالا نیاز دارد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با تاکید بر اینکه همه اتوبوس‌های دیزلی در حال تردد در شهر، مربوط به شرکت اتوبوس‌رانی تهران نیست و تعداد اتوبوس‌های دیزلی این شرکت به نسبت کل ناچیز است، گفت: تنها سه‌هزار دستگاه اتوبوس دیزلی در شرکت اتوبوس‌رانی تهران موجود است.

پیمان سنندجی بابیان این‌که اتوبوس‌های فاقد معاینه فنی، اجازه کار ندارند، تصریح کرد: از تیرماه سال جاری اخذ معاینه فنی برای کلیه اتوبوس‌ها الزامی شد و در غیر این صورت سوخت به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

همچنین براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با تدوین نرم‌افزار مخصوص، تمام خودروهای سرویس ادارات و سازمان‌ها به‌شرط داشتن معاینه فنی برای تردد در تهران مجوز دریافت می‌کنند که این مهم به‌زودی در حال اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه گفت: با هماهنگی‌های انجام‌شده در صورت عدم صدور مجوز تردد برای این خودروها، جریمه فقدان اخذ معاینه فنی و تردد بدون مجوز در تهران، لحاظ می‌شود.

سنندجی در پایان گفت: نرخ خرید اتوبوس‌ها به‌شدت افزایش‌یافته است، بنابراین در شرایط موجود درصورتی‌که بتوان اتوبوس‌های فرسوده را از رده خارج و اتوبوس‌های جدید را برابر مصوبه سال گذشته دولت محترم جایگزین کرد، می‌توان شرایط بهتری را در کاهش آلودگی هوا و رضایت‌مندی مردم داشته باشیم، در غیر این صورت به وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد داده‌ایم که شرایطی را فراهم کند تا اتوبوس‌های دست‌دوم دارای استاندارد بالا را بتوان وارد ناوگان اتوبوس‌رانی کرد که قطعاً وضعیت آن‌ها بسیار بهتر از اتوبوس‌های فعلی فرسوده خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.