| کد خبر: 177490 |

◄ نوسانات ارزی منجر به حمل بارهای ریل‌پسند به‌وسیله جاده می‌شود

پیش‌بینی کلی این است که در ماه‌های آتی با نوسانات بیشتر بازار ارز و نابرابری قیمت‌ها و تعرفه‌های حمل بین حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای، حمل بارهای ریل‌پسند بیشتر از طریق جاده صورت گیرد.

تین نیوز

پیش‌بینی کلی این است که در ماه‌های آتی با نوسانات بیشتر بازار ارز و نابرابری قیمت‌ها و تعرفه‌های حمل بین حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای، حمل بارهای ریل‌پسند بیشتر از طریق جاده صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مدیرعامل شرکت البرزنیرو با اعلام این خبر گفت: سیاست‌های کلانی مثل عدم واقعی‌سازی نرخ سوخت یا طرح تن-کیلومتر که به عوارض جاده‌ای تخصیص یافته و می‌تواند بازار حمل‌ونقل ریلی در مسافت‌های بالای 300 کیلومتر را تهدید کند، همچنین تخصیص ارز نیما به این صنعت به جای ارز دولتی که منجربه افزایش تصاعدی قیمت‌ها شده، از جمله مواردی هستند که زیان انباشته را برای شرکت‌های ریلی به ارمغان خواهد آورد.

مجتبی لطفی ادامه داد: حمل مواد معدنی و مصنوعات صنعت فولاد از جمله مهم‌ترین بارهای ریل‌پسند هستند؛ چراکه راه‌آهن بیشتر بر روی حمل بارهای انبوه و با حجم بالا سرمایه‌گذاری می‌کند.

لطفی افزود: بنابراین اگر حمایت جدی از این صنعت صورت نگیرد و همچنین کسری لکوموتیو و ریل جبران نشود، آینده این صنعت و حمل مواد معدنی و فولادی نیز با خطر جدی مواجه خواهد شد.

او تصریح کرد: به همین دلیل از ایجاد جذابیت برای سرمایه‌گذاری در حوزه حمل‌ونقل ریلی نباید غافل بود؛ چراکه طبق عادت و یا به‌دلیل انعطاف حمل از طریق جاده و همچنین به‌صرفه‌تر شدن نسبی قیمت حمل، امکان ترغیب صاحبان بار به سمت حمل بارهای خود از طریق جاده به‌طور سنتی بیشتر خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.