| کد خبر: 177477 |

◄ فرماندار سرپل‌ذهاب: سلبریتی‌ها تمایلی برای بازسازی مناطق زلزله‌زده نداشتند

یک‌سال از زلزله کرمانشاه می‌گذرد؛ اما هنوز عده زیادی از هم‌وطنان زلزله‌زده در کانکس و چادر به‌سر می‌برند. این درحالی است که بسیاری از چهره‌های معروف و محبوب کشور در روزهای پس از زلزله با اعلام شماره‌حساب‌های خود از مردم برای مناطق زلزله‌زده کمک‌های نقدی جمع کردند.

تین نیوز

یک‌سال از زلزله کرمانشاه می‌گذرد؛ اما هنوز عده زیادی از هم‌وطنان زلزله‌زده در کانکس و چادر به‌سر می‌برند. این درحالی است که بسیاری از چهره‌های معروف و محبوب کشور در روزهای پس از زلزله با اعلام شماره‌حساب‌های خود از مردم برای مناطق زلزله‌زده کمک‌های نقدی جمع کردند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از کیهان، به‌نظر می‌رسد این تب انسان‌دوستی این روزها فروکش کرده و جز تعداد محدودی بقیه سلبریتی‌ها زلزله‌زدگان را به فراموشی سپرده‌اند.

محبت جمالی‌نیا، فرماندار سرپل‌ذهاب درباره اقدامات چهره‌های شناخته‌شده در مناطق زلزله‌زده در طول یک‌سال گذشته خاطرنشان کرد: به تمام هنرپیشه‌ها، ورزشکاران و چهره‌های شناخته‌شده اجتماعی که به‌عنوان سلبریتی مطرح هستند، اعلام کردیم تمایل داریم با آنها درخصوص بازسازی مناطق زلزله‌زده همکاری داشته باشیم؛ اما با توجه به اعلام آمادگی ما برای همکاری‌های مشترک، تمایلی از سوی این افراد برای کمک در روند اجرایی بازسازی مناطق زلزله‌زده تاکنون دیده نشده است.

جمالی‌نیا بابیان اینکه از اقدامات دیگر افراد شاخص مطلع نیستیم، یادآور شد: تمام سلبریتی‌هایی که در منطقه درحال انجام ساخت‌وساز مسکن برای زلزله‌زدگان هستند، از محل تسهیلات بانکی زلزله‌زدگان نیز استفاده می‌کنند.

او با ‌اشاره به اینکه قراردادهایی بین خیر و مالک وجود دارد که هیچ‌کس جز آنها دخل و تصرف و نقشی در آنها ندارند، گفت: مالک می‌تواند با تسهیلاتی که دولت به آنها داده، اقدام به ساخت واحد ۸۰ متری کند و درصورتی هم که تمایل به واحد بزرگ‌تر باشد، می‌تواند با کمک خیرین و سلبریتی‌ها واحدهای بزرگ‌تری برای خود آماده کند. تا جایی که ما اطلاع داریم، اکثر سلبریتی‌هایی که در منطقه اقدام به ساخت‌وساز مسکن برای زلزله‌زدگان می‌کنند از تسهیلات اعتباری که دولت دراختیار زلزله‌زدگان قرار داده است نیز استفاده‌ کرده‌اند.

جمالی‌نیا ادامه داد: هرکسی که تمایل به بازسازی واحد مسکونی داشته در این مدت یک‌ساله اقدام به تشکیل پرونده کرده است و به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی‌شده و در حوزه روستایی‌ هم بیش از ۹۵ درصد اقدامات انجام‌شده‌ و روند ساخت‌وساز درحال اتمام است.

هفته گذشته علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسکن از طرف محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با اختیار تام مسئول نظارت و کنترل روند بازسازی مناطق زلزله‌زده سرپل‌ذهاب و اسلام‌آبادغرب شد.

به گفته تابش، این بنیاد مسئول نظارت بر تمام ساخت‌وسازها در مناطق زلزله‌زده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.