| کد خبر: 177419 |

ائتلاف سعودی مانع سوخت رسانی به بندر الحدیده شد

روزنامه فرامنطه ای رای الیوم در گزارشی به نقل از سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد نوشت: ائتلاف سعودی به رهبری عربستان بر خلاف موازین حقوق بشر، مانع از تخلیه بار چهار کشتی سوخت رسان در بندر 'الحدیده' یمن شد.

تین نیوز

 روزنامه فرامنطه ای رای الیوم در گزارشی به نقل از سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد نوشت: ائتلاف سعودی به رهبری عربستان بر خلاف موازین حقوق بشر، مانع از تخلیه بار چهار کشتی سوخت رسان در بندر الحدیده یمن شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، این روزنامه، استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد روز گذشته (پنجشنبه) در کنفرانس خبری در نیویورک اعلام کرد که از 18 مهر ماه (10 اکتبر) ائتلاف سعودی محدودیت های سنگین تری را برای ورود سوخت به یمن از طریق بندر الحدیده اعمال کرده و در جدیدترین اقدام، از تخلیه بار چهار کشتی که حدود 40 درصد از نیازهای ماهیانه سوخت در یمن را تامین می کنند، ممانعت کرده است.

وی افزود: با تخریب زیرساخت های بندر الحدیده از ماه های پس از حمله ائتلاف سعودی به یمن، کمک رسانی به یمنی ها از طریق این بندر بسیار سخت شده است.

همچنین «مارک لوکوک» هماهنگ کننده امور بشردوستانه و امدادرسانی سازمان ملل متحد در جلسه شورای امنیت در یکم آبان ماه (23 اکتبر) ضمن تاکید بر ضرورت ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن از طریق بندرهای این کشور خاطرنشان کرد: همه محدودیت ها در روند کمک رسانی باید هر چه زودتر متوقف شود.

قرار است لوکوک در نشست امروز (جمعه) شورای امنیت، گزارشی از آخرین وضعیت انسانی در یمن و بویژه درمورد بحران گرسنگی در این کشور ارائه کند.

ائتلاف سعودی از دو هفته پیش دور جدیدی از حملات را برای تصرف بندر الحدیده آغاز کرد که به رغم بمباران های مکرر مناطق مختلف این بندر تا کنون نتوانسته به هدف خود دست یابد.

بندر استراتژیک و 600 هزار نفری الحدیده به خاطر برخورداری از نوار ساحلی 300 کیلومتری، پس از بندر عدن، دومین نقطه با اهمیت تجارت بین المللی کشور یمن محسوب می شود.

بندر الحدیده در 265 کیلومتری صنعا پایتخت یمن قرار دارد و محل ورود بیش از 70 درصد کمک های بین المللی و کالاهای اضطراری برای مردم جنگ زده این کشور است و تحلیلگران سیاسی، از این بندر به عنوان کلید تصرف پایتخت یاد می کنند و معتقدند پیروزی ائتلاف سعودی در جنگ الحدیده و شکست نیروهای مقاومت یمنی، تکلیف نهایی نبرد در این کشور بحران زده را روشن خواهد کرد.

کنترل بندر الحدیده در اختیار انصار الله قرار دارد و ائتلاف سعودی ادعا می کند این بندر به محل و بارانداز کمک های تسلیحاتی به انصار الله تبدیل شده است ، از این رو همه هم و غم خود را بر تسلط بر بندر الحدیده معطوف کرده است.

ائتلاف سعودی به رهبری عربستان ششم فروردین سال 1394 با هدف بازگرداندن 'عبد ربه منصور هادی' رییس جمهوری فراری و مستعفی یمن به قدرت و نیز مقابله به جنبش انصارالله به این کشور حمله کرد.

سازمان ملل متحد در گزارشی از جنگ یمن به عنوان بدترین بحران انسانی در جهان طی سال های اخیر یاد کرده و به اذعان مراجع حقوق بشری تاکنون این جنگ جان بیش از هزاران یمنی را گرفته است.

اکنون بیش از یک سوم جمعیت 29 میلیونی یمن در معرض قحطی شدید به سر می برند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.