| کد خبر: 177382 |

◄ امکان واردات اتوبوس‌های دسته دو خارجی برای تهران

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه با اشاره به این مسئله گفت: پیشنهاد خرید اتوبوس‌های دست‌دوم را برای جبران کمبود این ناوگان به وزارت صمت ارائه داده‌ایم. قطعاً شرایط چنین اتوبوس‌هایی بسیار بهتر از اتوبوس‌های فرسوده تهران خواهد بود.

تین نیوز

قیمت اتوبوس نو تا دو میلیاردتومان می‌رسد و به همین دلیل هزینه نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی تهران بسیار سنگین است. پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه با اشاره به این مسئله گفت: پیشنهاد خرید اتوبوس‌های دست‌دوم را برای جبران کمبود این ناوگان به وزارت صمت ارائه داده‌ایم. قطعاً شرایط چنین اتوبوس‌هایی بسیار بهتر از اتوبوس‌های فرسوده تهران خواهد بود.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، سنندجی اظهارکرد: طبق استانداردهای تعریف‌شده و براساس طرح جامع، تهران به ۹ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد؛ درصورتی‌که ناوگان اتوبوس‌رانی شش‌هزار دستگاه اتوبوس دارد که سه هزار دستگاه آن فرسوده است.

او افزود: متأسفانه در حوزه نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی اتفاق جدیدی رخ نداده و روزبه‌روز نه‌تنها اتوبوس‌های جدید وارد ناوگان نمی‌شود، بلکه به تعداد اتوبوس‌های فرسوده شهر نیز اضافه می‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه تصریح کرد: واردات خودروهای سنگین‌ دست‌دو مانند تریلر و کامیون توسط وزارت صنعت صورت می‌گیرد و در سال‌های ۶۸ و ۶۹ نیز تعدادی اتوبوس دست دو وارد کشور شده است. اگر بتوانیم اتوبوس‌های نو را جایگزین ناوگان فرسوده کنیم که اتفاق بسیار خوبی است؛ اما در شرایطی که امکان این امر فراهم نیست اتوبوس‌های دست‌دوم با شرایط سنی خاص، گازسوز یا هیبریدی مشکل اتوبوس‌رانی را تا حدودی رفع می‌کنند.

سنندجی تأکید کرد: موضوع واردات اتوبوس‌های دست‌دوم در حد پیشنهاد بوده و هنوز موافقت و مخالفتی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با آن نشده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    اگر هیبریدی باشد ، سن و کارکرد کمی داشته باشد و شرکت تولید کننده اتوبوس پشتیبانی تعمیرات را بر عهده بگیرد ، خوب است!
    اتوبوس های برقی شرکت byd چین در اروپا استفاده میشوند ، چرا سراغشان نمیروید؟