| کد خبر: 177377 |

◄ فرودگاه آبادان برای پروازهای بین‌المللی آماده است، مسئولان اقدام کنند

عدم برقراری پرواز آبادان-دبی باعث شده است تا ارزآوری از مراکز تجارت جهان به منطقه آزاد اروند به‌شدت کاهش یابد.

تین نیوز

عدم برقراری پرواز آبادان-دبی باعث شده است تا ارزآوری از مراکز تجارت جهان به منطقه آزاد اروند به‌شدت کاهش یابد.

به  گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، منطقه آزاد اروند در حالی پرواز آبادان-دبی را ندارد که اهواز با این‌که فقط ۱۱۵ کیلومتر با این شهر فاصله دارد و منطقه آزاد نیست به شهر دبی پرواز دارد.

یکی از شرکت‌های هواپیمایی اخیرا در حالی پرواز خود را از آبادان به شارجه لغو کرد که انتظار می‌رفت سازمان منطقه آزاد اروند حمایت‌های بیش‌تری از پروازهای خارجی داشته باشد.

سید حکمت‌الله موسوی، سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: حضور ایرلاین‌های خارجی موجب تقویت ظرفیت‌های گردشگری خوزستان و همچنین تقویت حوزه سیاسی و امنیتی کشور است.

مسعود خیاط‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان نیز اذعان داشت: فرودگاه آبادان سابقه پروازهای بین‌المللی را هم‌چون ایرلاین‌های قطری و اماراتی داشته است که متاسفانه این ایرلاین‌ها بنا به دلایلی از ادامه فعالیت در این مسیر منصرف شدند.

او گفت: امیدوارم این‌گونه نباشد که بگوییم فرودگاه آبادان عامدانه مانع از لغو پروازهای خارجی شده باشد همین‌که فرودگاهی در محدوده منطقه آزاد صرفا پروازهای داخلی داشته باشد نوعی عقب‌نشینی از مولفه‌ها و پارامترهای مناطق آزاد است.

این مقام مسئول گفت: ترکیه، امارات متحده عربی، قطر و اکثر کشورهای شرق آسیا تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا ایرلاین‌های زیادی را به مقصد کشور خود میزبانی کنند چرا که نگاه آن‌ها مبتنی بر اقتصاد پویا و آزاد است.

خیاط‌‌زاده در همین خصوص افزود: کشور ما نیز باید به این سمت و سو برود؛ خوشبختانه ایران چهار فصل است و بدون تعطیلی می‌توانیم صنعت گردشگری خود را از طریق جذب و هدایت ایرلاین‌های خارجی توسعه دهیم.

عبدالله کعبی، رئیس شورای اسلامی شهر آبادان با بیان این‌که فرودگاه آبادان یک فرودگاه بین‌المللی است، اظهار کرد: این فرودگاه تمام زیرساخت‌های لازم برای حضور ایرلاین‌های خارجی را دارد ضمن این‌که در حال  توسعه آن نیز هستند.

او گفت: برای جذب ایرلاین‌های خارجی و جذب گردشگران باید تبلیغات رسانه‌ای بسیار قوی در منطقه فراهم باشد تا ظرفیت‌های منطقه را در سطح دنیا هوشمندانه و هنرمندانه به عرصه نمایش گذاشته شود.

هم‌چنین خلیل جنامی، رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر آبادان گفت: ایام عید نوروز در پیش است و باید از هم‌اکنون شرایطی فراهم شود تا با پرواز ایرلاین‌های خارجی به این منطقه شاهد حضور گردشگران از اقصی نقاط دنیا باشیم.

او تاکید کرد: وقتی یک ایرلاین پرواز خود را در یک کشور برقرار می‌کند، برای سودآوری بیش‌تر ناچار به تبلیغ برای فرودگاه آن منطقه است و خود این موضوع یک تبلیغ برای شهرهای در محدوده منطقه آزاد اروند است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.