| کد خبر: 177376 |

سفر معاون وزیر راه به خراسان شمالی:

◄ آزادسازی اراضی راه‌آهن جوین-اسفراین؛ نیازمند 10 میلیارد تومان اعتبار

سابگیرد 25 کیلومتر از محور نیز تکمیل‌شده و آماده روسازی است و حفاری 410 متر از تونل 600 متری موجود در راه‌آهن جوین- اسفراین نیز به اتمام رسیده است.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی امروز در سفر به خراسان شمالی، از راه‌آهن جوین-اسفراین بازدید کرد و گفت: به منظور آزادسازی اراضی موجود در دشت جوین به 10میلیارد تومان اعتبار نیاز است که این موضوع همکاری مقامات استانی و محلی را می‌طلبد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، خیراله خادمی به منظور بازدید از پروژه‌های زیرساختی حمل‌ونقل خراسان شمالی به این استان سفر کرد و در خصوص راه‌آهن جوین-اسفراین-بجنورد گفت: این مسیر ریلی به طول 159 کیلومتر، از ایستگاه نقاب در راه‌آهن تهران-مشهد منشعب می‌شود و از جوین به اسفراین و در ادامه به شهر بجنورد می‌رسد.

وی افزود: این خط‌آهن به دو بخش تقسیم می‌شود که مسیر جوین-اسفراین به طول 57 کیلومتر هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی 65 درصد در بخش زیرسازی مراحل اجرایی کار را طی می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: سابگیرد 25 کیلومتر از محور نیز تکمیل‌شده و آماده روسازی است و حفاری 410 متر از تونل 600 متری موجود در راه‌آهن جوین-اسفراین نیز به اتمام رسیده است.

خادمی اتصال کارخانه‌‌های مهم در کشور به شبکه ریلی را یکی از اهداف مهم در توسعه اقتصادی کشور و گسترش صادرات اعلام کرد و افزود:‌ تکمیل شدن این مسیر ریلی علاوه بر اتصال شهر اسفراین به شبکه ریلی، موجب اتصال کارخانه فولاد اسفراین به شبکه ریلی کشور نیز می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی کمبود اعتبار را یکی از مشکلات این پروژه دانست و اظهار کرد: تاکنون 55 میلیارد تومان برای این خط ریلی هزینه شده و در صورت تخصیص 200 میلیارد تومان اعتبار، این پروژه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تاکید کرد: به منظور تملک اراضی مسیر به‌ویژه در دشت جوین به 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در این زمینه نیازمند همکاری مقامات استانی و محلی هستیم.

پیشرفت 88 درصدی قطعه اول راه اصلی قوچان- بام

معاون وزیر راه و شهرسازی در این سفر هم‌چنین از راه اصلی قوچان-بام بازدید کرد و گفت: این محور در سه قطعه طراحی‌شده است که قطعه اول به طول 25 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 88 درصدی مراحل اجرایی نهایی را طی می‌کند.

خادمی از بهره‌برداری 15 کیلومتر از این محور تا تیر ماه سال 98 خبر داد و گفت: با توجه به برودت هوا و عدم امکان اجرای آسفالت تا اردیبهشت‌ماه سال آینده، مقرر شد به محض مساعد شدن شرایط جوی عملیات آسفالت تکمیل و 15 کلومتر ابتدایی مسیر زیر عبور ترافیک قرار گیرد.

وی طول قطعات دو، سه و کنارگذر بام را 38 کیلومتر اعلام و اضافه کرد: در حال حاضر کنارگذر شهر بام به طول 4.5 کیلومتر در دست اجرا است و زیرسازی آن تکمیل‌شده و کل 38 کیلومتر نیز در مرحله عملیات خاکی با پیشرفت فیزیکی 12 درصد قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی این پروژه را بخشی از طرح راه اصلی قوچان- بیرم‌آباد- امیرآباد- نشیب- چکنه- فتح‌آباد- بام- اسفراین-سنخواست-جاجرم و میامی به طول 300 کیلومتر دانست و ادامه داد: 160 کیلومتر از این محور تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است و در صورت تامین اعتبار موردنیاز و تکمیل باقیمانده مسیر، سفر از مناطق جنوبی استان خراسان شمالی به شمال، مرکز کشور و پایتخت حدود 100 کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.