| کد خبر: 177341 |

◄ تمهیدات راهداران شهرستان ارومیه برای فصل زمستان

اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ارومیه از آمادگی لازم برای پیشگیری از هر گونه خطرات احتمالی ناشی از حوادث غیرمترقبه در راهداری زمستانی برخوردار است.

تین نیوز

 رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ارومیه بابیان اهمیت راه‌ها به عنوان شریان‌های حیاتی کشور در خصوص عملیات راهداری زمستانی سال جاری در بخش تجهیز راهدارخانه‌ها و ماشین آلات گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها، از 2 ماه قبل اقدام به خرید شن و نمک به میزان لازم، بازسازی و اورهال کردن ماشین آلات شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ارومیه، صادق حبیب‌زاده با اشاره به‌پیش بینی طولانی بودن مدت سرما و افزایش میزان بارش در سال جاری نسبت به سال گذشته افزود: بر این اساس، دوره‌های آموزشی یخ‌زدایی، برف‌روبی، رانندگی با دستگاه‌های برف خور و نحوه کار با سیستم های هوشمند راهداری در سطح اداره برگزار شد.

حبیب‌زاده با اشاره به این که حدود 2000 کیلومتر راه در سطح شهرستان تحت پوشش راهداری است، افزود: در حال حاضر، تعداد 131 نفر پرسنل راهداری زمستانی آماده خدمات‌رسانی در این زمینه هستند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ارومیه لایروبی پل‌ها، آبروهای داخل ترانشه ها، دهانه ورودی پل‌ها و بازدیدهای مستمر از سنگ های سست و معلق در ارتفاعات و نقاط احتمالی وقوع سیلاب، تقویت خاکریزها، هدایت آب‌های سطحی به داخل آبروها و آموزش راهبانان و راهداران و تجهیز آنان به وسایل اخباری را از جمله اقدامات لازم برای فصل سرما ذکر کرد.

وی پاک‌سازی محور ارومیه- اشنویه به طول پنج کیلومتر، محور سلماس به طول هفت کیلومتر و نیز شانه‌زنی محور ارومیه- امامزاده به طول 10 کیلومتر را بخشی از اقدامات اخیر عنوان کرد و افزود: ساخت رمپ ورودی و خروجی راه روستایی درب رود و همچنین نصب 85 عدد تابلو شامل تابلوهای محدودیت سرعت، آشکارسازی و هشداردهنده در محور بار اندوز در ماه گذشته انجام شد.

حبیب‌زاده با اشاره به عملیات چاله پرکنی با حجم 170 تن آسفالت گفت: این عملیات در تمامی محورهای مواصلاتی تا پایان سال جاری انجام می‌شود و در حال حاضر هفت کیلومتر از این عملیات در محور ارومیه-امامزاده و 45 کیلومتر در محور ارومیه- مهاباد انجام‌شده است.

وی افزود: برحسب میزان ترافیک ورودی و خروجی هر شهرستان، میزان بارش‌ها و سایر پارامترها، محورهای دارای اهمیت و اولویت‌ شناسایی شدند و جلسات هماهنگی، برنامه‌ریزی و احصای نیازهای استان و مدیریت رفع مشکلات پیش رو و تأمین نیازهای اعلام‌شده برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.