| کد خبر: 177337 |

◄ اختصاص ردیف بودجه برای جبران زیان ‌بخش مسافری ریلی

در جلسه بررسی زیان بخش مسافری ریلی، مقرر شد که شرکت راه‌آهن از طریق معاونت مسافری و با مشارکت انجمن ریلی، پیشنهاد مشخصی را برای درج در بودجه سال 98 و جبران زیان شرکت‌ها به سازمان برنامه ارائه کند تا از حذف برخی از قطارها به دلیل زیان بالا جلوگیری شود.

تین نیوز

آخرین جلسه از سلسله جلسات رسیدگی به «میزان پذیرش زیان ‌بخش مسافری ریلی» که شامل بررسی زیان‌های مستقیم شرکت راه‌آهن و شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی مسافری است، در محل دفتر راه‌وترابری سازمان برنامه‌وبودجه کشور و با حضور سعید رسولی عضو هیات مدیره راه‌آهن، نوراله بیرانوند معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن، میرحسن موسوی معاون مسافری راه‌آهن و مجید بابایی دبیر انجمن صنفی ریلی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، دبیر انجمن ریلی دلیل بررسی زیان‌های بخش مسافری را تعیین چارچوب‌های بودجه 98 دانست و افزود: با توجه به شرایط بسیار حاد و بحرانی بخش مسافری ریلی، در این جلسه مذاکراتی در جهت حمایت از بخش مسافری ریلی صورت گرفت.

بابایی

 مجید بابایی در تشریح این موقعیت خاص گفت: این موقعیت بحرانی ازیک‌طرف در نتیجه اعمال برخی سیاست‌های بالادستی نظیر قیمت پایین سوخت و افزایش استفاده از خودروی شخصی و از سوی دیگر به‌دلیل تلاطمات ارزی و تورمی که هزینه‌های بخش را به‌شدت افزایش داده و امکان افزایش قیمت‌ها نیز از سوی سازمان حمایت متوقف شده، رخ داده است.

در این جلسه مقرر شد درخصوص تخصیص منابع مشخص برای جبران زیان شرکت‌ها از محل عملکرد نفر-کیلومتر بین‌شهری تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود و حتی‌الامکان ردیف مشخصی برای این مهم پیش‌بینی شود.

همچنین قرار شد که شرکت راه‌آهن از طریق معاونت مسافری و با مشارکت انجمن ریلی، پیشنهاد مشخصی را برای درج در بودجه سال 98 و جبران زیان شرکت‌ها به سازمان برنامه ارائه کند تا بدین ترتیب حتی‌الامکان از حذف برخی از قطارهای مسافری به دلیل زیان بالا جلوگیری شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.