| کد خبر: 177316 |

یک راه‌حل برای کاهش آلایندگی خودروهای ساخت داخل

اگر خودروساز بداند 6 تا 7 سال مسئولیت گارانتی قطعات خودرو را بر عهده دارد. مجبور خواهد بود تا قطعات با کیفیت در تولید خودرو به کار بگیرد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران از عمکلرد تولیدکنندگان خودرو ایرانی در عدم رعایت استانداردهای لازم در ساخت انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سیدوحید حسینی با اشاره به اینکه بیش از 30 درصد از خودروهای تولید داخل زیر 4 سال در دریافت برگه معاینه‌فنی برتر مردود شده‌اند، اظهار کرد: این مهم ریشه در تولید خودرو دارد.

وی با بیان اینکه در بحث گوهینامه آلایندگی خودروهای ساخت داخل در سازمان محیط‌زیست سیاست‌های سختگیرانه‌تری اتخاذ شده و کمیته فنی به این منظور در سازمان تشکیل شده است، افزود: مساله گارانتی تجهیزات کنترل آلایندگی خودرو به مدت زیادتر این موضوع را برای همیشه حل می‌کند. اگر خودروساز بداند 6 تا 7 سال مسئولیت گارانتی قطعات خودرو را بر عهده دارد. مجبور خواهد بود تا قطعات با کیفیت در تولید خودرو به کار بگیرد.

حسینی با تاکید بر اینکه اگر این نکته رعایت شود دیگر شاهد مشکل در خودروهای دو تا چهار سال تولید شده نیستیم، گفت: به نظر می‌رسد مساله اصلاح قانون هوای پاک در زمینه کنترل تجهیزات آلایندگی موضوع آلایندگی را برای همیشه حل خواهد کرد.

به گفته وی، آماری که ستاد معاینه‌فنی خودروهای شهر تهران و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک اعلام کرده‌اند کاملاً موثق است و بسیاری از خودروهای نو زیر چهارسال ساخت داخل معاینه‌فنی برتر را که خیلی سختگیرانه نیز نیست را نتوانسته‌اند پاس کنند و این نشانه از کیفیت بد تجهیزات کنترل آلایندگی هوا در خودروهای ساخت داخل دارد.

به گزارش تین‌نیوز، مشکل کیفی خودروهای تولید داخل محدود به سخنان این مقام مسئول نیست و در آخرین گزارش ارزیابی رضایت مشتریان از دوام کیفیت خودروهای ساخت داخل توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) منتشر شد.

میزان کارکرد خودرو در بازه زمانی 155ماه پس‌از تحویل خودرو از عوامل تاثیرگذار بر افت کیفیت خودروها است. به این ترتیب نرخ افت رضایت مشتریان از کیفیت اولیه تا رضایت مشتریان از دوام کیفیت در خودروهای با کارکرد کمتر از 10هزارکیلومتر، منفی 3.6درصد برآورد شده است. این عدد درمورد مشتریان خودروها با کارکرد بیش‌از 40هزارکیلومتر به منفی 4.5درصد رسیده است. به این ترتیب ارزیابی کلی نشان می‌دهد رضایت مشتریان از کیفیت خودرو پس‌از حدود یک‌سال استفاده با منفی 3.7درصد کاهش از عدد 706 به 681 در مقیاس 1000امتیاز کاهش یافته است. نکته قابل‌توجه این است که با افزایش میزان مصرف پس‌از 20هزارکیلومتر میزان افت رضایت بیشتر شده و از منفی 3.7درصد به منفی 3.5درصد رسیده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    سلام.این خودرو سازان حتی به تعهدشان برای دادن رنو به مردم پابند نیستند و میگن مردم بیان پراید ببرن بعد شما انتطار دارید قطعات شون رو گارانتی کنن ؟؟؟؟

  • ناشناس 0 0

    راه حل ممنوع شدن استفاده از موتور (انجین) هایی هست که طراحی شون برای ده سال قبل هست .
    این موتور ها کم بازده ، پر مصرف و الاینده هس!