| کد خبر: 177238 |

◄ درخواست «اسلامی» از مرکز تحقیقات راه‌وشهرسازی

وزیر جدید راه و شهرسازی از مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی خواسته است تا دستورالعمل اجرایی برای راه روستایی تنظیم شود. بر اساس خواسته وزیر راه و شهرسازی بخشنامه‌های مانده باید به‌روز شده و متناسب با شرایط اقتصادی و فنی بازنویسی شود.

تین نیوز

محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در دهمین همایش ملی و نمایشگاه قیر و آسفالت و ماشین‌آلات، گفت: خوشحالیم که کنفرانس رویه راه‌ها به دهمین سال خود رسیده است و در بین دانشگاه و صنعت جایگاه خاصی یافته است.

وی با اعلام اینکه حجم تولید و مصرف آسفالت در سال اخیر از رقم 30 میلیون تن به عدد 12 میلیون تن رسیده است که اتفاق مهمی است و باید واشکافی شود، گفت: این ارقام برای وزیر راه و شهرسازی می‌تواند بسیار مهم باشد که امیدواریم با اطلاع از این موضوع تصمیم‌گیری‌های جدیدی برای حوزه راه داشته باشند.

شکرچی‌زاده به موضوع راه روستایی اشاره کرد و با اعلام اینکه در سال‌های گذشته متأسفانه در بخش راه روستایی پیشرفت چشمگیری نداشته‌ایم، گفت: به موضوع راه روستایی در سال‌های اخیر توجه لازم نشد و تا جایی که شاهد بودیم در مراسم رأی اعتماد آقای اسلامی تقویت این بخش یکی از مهم‌ترین مطالبات نمایندگان مجلس بود.

او خبر داد که وزیر جدید راه و شهرسازی از مرکز تحقیقات راه خواسته است تا دستورالعمل اجرایی برای راه روستایی تنظیم شود و در این‌باره گفت: بر اساس خواسته وزیر راه و شهرسازی بخشنامه‌های مانده باید به‌روز شده و متناسب با شرایط اقتصادی و فنی بازنویسی شود.

و با بیان اینکه بر این اساس در دوره جدید قرار است توجه به بیشتری به بخش راه‌ها در روستاهای کشور شود، گفت: از دست‌اندرکاران و متخصصان این حوزه تقاضا داریم که متناسب با وضعیت فعلی راه‌ها کمک فکری و علمی به ما دهند تا بتوانیم برای دستورالعمل جدید از نظرات آنها استفاده کنیم.

شکرچی‌زاده در بخش دیگری از سخنرانی خود به موضوع کیفیت راه‌ها اشاره کرد و گفت: متأسفانه رضایت‌مندی مردم از کیفیت راه‌ها بسیار پایین است و شاید از مردمی که به کشورهای خارجی سفر می‌کنند هنگام بازگشت شنیده باشید که می گویند راه‌ها در کشورهای دیگر مثل کف دست است.

وی ادامه داد: نارضایتی مردم از وضعیت کیفی راه‌ها مسئولیت ما را بیشتر کرده است و امیدواریم برای این مشکل بتوانیم مطابق انتظارات مردم برنامه‌ریزی کنیم. بار حمل‌ونقل در کشور ما بیشتر روی دوش جاده است و باوجود  تمام اقدامات خوب انجام‌شده و توسعه شبکه ریلی اما هنوز آمار نشان می‌دهد که تمایل  استفاده مردم از شبکه ریلی افزایش نیافته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.