| کد خبر: 177212 |

◄ اتوبوس 2 میلیارد تومان شد؛ بازرسی و نظارت وزارت صنعت کجاست؟

در حالی‌که با افزایش قیمت ارز و آغاز تحریم‌های جدید علیه کشورمان، بسیاری از کالاها افزایش قیمت را تجربه کرده، این موضوع دامنگیر فعالان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای نیز شده و قیمت اتوبوس مسافربری بین‌شهری به 2 میلیارد تومان رسیده است.

تین نیوز

در حالی‌که با افزایش قیمت ارز و آغاز تحریم‌های جدید علیه کشورمان، بسیاری از کالاها افزایش قیمت را تجربه کرده، این موضوع دامنگیر فعالان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای نیز شده و قیمت اتوبوس مسافربری بین‌شهری به 2 میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش تین‌نیوز، قیمت 2 میلیارد تومانی برخی از انواع اتوبوس در آبان ماه امسال در حالی رقم خورده است که به گفته فعالان این بخش، همین مدل اتوبوس در خرداد ماه امسال 800 میلیون تومان بود.

بر این اساس برخی فعالان بخش حمل‌ونقل مسافری بین‌شهری با طرح این پرسش که کدام ارگان یا سازمان بر قیمت‌های اتوبوس‌های بین‌شهری نظارت دارد؟ خواستار رسیدگی به این موضوع شدند که به‌گفته آنان، روند نوسازی ناوگان مسافربری را مختل کرده و جان مردم را در معرض خطر قرار داده است.

به گزارش تین‌نیوز، بر این اساس یک فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای مسافری در شبکه‌های اجتماعی خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت نوشت: بالا رفتن قیمت اتوبوس و مینی‌بوس در شرکت عقاب‌افشان موجب کاهش تقاضا شده و به نظر می‌رسید هیچ سازمان و ارگانی نیز نظارتی بر قیمت اتوبوس‌های موجود ندارد که این امر سبب نارضاریتی رانندگان مالکان شده است.

به گزارش تین‌نیوز، وی افزود:  این در حالی است که شرکت مذکور از ارز دولتی و نیما استفاده اما قیمت خودرو را با قیمت ارز در بازار آزاد محاسبه می‌کند.

به گفته وی، قیمت اتوبوس مارال در خرداد ماه امسال۸۰۰ میلیون و مینی‌بوس اتوکار ۲۶۰  میلیون تومان بود که در حال حاضر و در آبان ماه، قیمت اتوبوس مذکور به نزدیک ۲ میلیارد تومان رسیده و قیمت مینی‌بوس اتوکار عقاب نیز ۴۳۰ میلیون تومان است.

وی با تاکید بر این‌که افزایش قیمت‌ ناوگان مذکور 100 درصدی بوده است، اظهار کرد: این درحالی‌ است که با توجه به اختصاص ارز ارز نیمایی، باید افزایش  ۳۰ تا۴۰ درصدی در قیمت صورت می‌گرفت.

این راننده تاکید کرد: بازرسی و نظارت وزارت صنعت کجاست؟

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.