| کد خبر: 177204 |

◄ آزادراه تهران-قم به بخش خصوصی واگذار می‌شود

آزادراه تهران-قم در قالب طرح بهسازی، نگهداری و بهره‌برداری، باهدف ارتقای سطح فنی و ایمنی و افزایش خدمات جاده‌ای برای کاربران و استفادکنندگان از آزادراه به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل دفتر نظارت بر بهره‌برداری آزادراه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، گفت: در راستای ارتقای سطح کیفی، فنی و ایمنی آزادراه‌های دولتی موجود و از طرفی محدود بودن منابع اعتباری دولت، وزارت راه و شهرسازی براساس قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پولی کشور، واگذاری بیش از 13 آزادراه دولتی را در قالب طرح بهسازی، نگهداری و بهره‌برداری را در دستور کار خود قرار داده است.

 به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، محمدرضا زمانیان افزود: در این راستا فراخوان شناسایی سرمایه‌گذار تامین مالی برای آزادراه تهران-قم به‌عنوان یکی از آزادراه دولتی انجام‌شده و پس از طی تشریفات اداری، درنهایت، تفاهم‌نامه تامین منابع مالی به میزان 2.000 میلیارد ریال با سرمایه‌گذار منتخب تنظیم و مبادله شد و انتظار می‌رود با توجه به مصوبه اخذشده از هیئت‌وزیران در این خصوص، ظرف دو ماه آینده قرارداد مشارکت نیز تنظیم و مبادله شود.

 زمانیان با اشاره به اهداف اجرای این طرح خاطرنشان کرد: این اقدام باهدف افزایش درآمد آزادراه‌های دولتی و به‌موازات آن تامین منابع مالی در جهت ارتقای فنی و ایمنی و همچنین افزایش سطح خدمات جاده‌ای برای کاربران و استفاده‌کنندگان از آزادراه‌ها اجرایی می‌شود.

وی هم‌چنین در خصوص فرآیند واگذاری آزادراه‌های دولتی به بخش خصوصی افزود: پس از انجام مطالعات بهسازی و شناسایی نیازهای فنی و ایمنی آزادراه‌ها و تعیین مبالغ اعتباری مورد لزوم، درنهایت بر این اساس، مصوبه هیئت‌وزیران به‌منظور جذب سرمایه‌گذار اخذ و فرایند شناسایی و انتخاب سرمایه‌گذار انجام می‌پذیرد.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهره‌برداری آزادراه‌ها در خصوص طول دوره مشارکت و مدت‌زمان در اختیار گذاشتن آزادراه‌های دولتی به بخش خصوصی اظهار کرد: بهره‌برداری و نگهداری آزادراه‌ها تا زمان مستهلک شدن سرمایه‌گذاری اولیه به همراه سود مصوب در اختیار طرف مشارکت خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.