| کد خبر: 177044 |

◄ واکنش ایران به اظهارات هوک درباره حمل‌ونقل دریایی ایران

برایان هوک، نماینده آمریکا در امور ایران در اظهاراتی ضد ایرانی خواستار جلوگیری کشورها از پهلوگرفتن کشتی‌های ایرانی در بنادرشان شد.

تین نیوز

برایان هوک، نماینده آمریکا در امور ایران در اظهاراتی ضد ایرانی خواستار جلوگیری کشورها از پهلوگرفتن کشتی‌های ایرانی در بنادرشان شد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حمید بعیدی‌نژاد سفیر کشورمان در لندن در واکنش به این اظهارات در نامه‌ای به دبیر کل سازمان بین‌المللی دریانوردی در لندن، خواستار بررسی ویژه این موضوع در شورای سازمان دریانوردی شد.

بعیدی‌نژاد با اشاره به اظهارات برایان هوک، در صفحه توییتر خود ضمن محکومیت اعمال تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا بر کشتی‌های ایران به‌عنوان اقدامی در نقض معاهدات بین‌المللی دریانوردی و به خطر انداختن ایمنی دریانوردی، نوشت: ما خواستار بررسی ویژه این اقدام آمریکا در شورای سازمان دریانوردی هستیم.

هوک گفته بود: ما اجازه نمی‌دهیم که کشتی‌های ایرانی بیمه شوند و این باعث خواهد شد که اگر کشتی‌های ایرانی باعث ایجاد حوادث دریایی شوند، کشورها نتوانند خسارت‌های خود را از شرکت‌های بیمه دریافت کنند.

این درحالی بود که هوک اصرار داشت آمریکا را دوست ملت ایران معرفی کند!

بعیدی‌نژاد افزود: بدون شک ایران به‌دلیل خواست غیرقانونی آمریکا نمی‌تواند از فعالیت ناوگان کشتی‌های خود برای صدور نفت و همچنین صادرات و واردات کالاهای تجاری و صنعتی ممانعت کند و قطعاً آمریکا مسئول ایجاد هر حادثه‌ای در دریا خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.