| کد خبر: 177038 |

◄ آخوندی: تمام تلاش من در وزارتخانه، ایجاد مفهوم انسان‌محوری بود

عباس آخوندی: در خصوص پایان کار بنده ابهاماتی وجود داشت که با تبلیغ گسترده ضد رسانه منتشر شد. حضرات طوری تبلیغ کردند که انگار 62 ماه کار بنده در وزارتخانه هیچ‌گونه دستاوردی نداشت و مدیران به خوشگذرانی رفته بودند.

تین نیوز

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز عباس آخوندی وزیر سابق راه‌وشهرسازی در مراسم تودیع و تکریم خود که اکنون در ساختمان دادمان وزارت راه‌وشهرسازی در حال برگزاری است، گفت: در این جلسه می‌خواهم به دو موضوع کوتاه اشاره کنم نخست نگاهم به دغدغه‌های حکمرانی در ایران و دیگری توضیح درباره چند ابهام که در رسانه و ضدرسانه بعد از ترک بنده از وزارتخانه مطرح شد.

او گفت: در مورد نکته اول باید بگویم کانون توجه بنده به رابطه حکمرانی و مسئله ایران است. درک من این است مشخصا پس از وقایع مرداد 32 هم‌چنان مفهوم ایران در ایران غریب است و هنوز مسئله ایران به عنوان یک موضوع در کانون سیاست و عمل و نهاد حکمرانی قرار نگرفته است. منظور من از ایران یک تمدن و نظام معرفتی در تجربه تاریخی یک ملت متکثر شده است.

وی با بیان این‌که صورت مارکسیستی که به نام دین تبلیغ می‌شود همواره مطرح بوده است و تمام تلاش بنده در وزارتخانه‌ای که پروژه‌محور بود ایجاد مفهوم انسان‌محوری و پذیرش حقوق اساسی شهروندی و حاکمیت قانون بود گفت: از همین‌رو توسعه از این دیدگاه به مفهوم اجرای پروژه‌های بزرگ متعدد و بی‌حاصل که دریاچه‌ها را بخشکاند و در نتیجه آلودگی هوا، نفس مردم را به تنگ آورد و به انسان‌ها به مانند یک کالا نگاه کنیم که باید در جعبه‌هایی نگهداری شوند؛ نیست.

آخوندی ادامه داد: بلکه توسعه به مفهوم عدالت، حفظ وجود سلامت و نبود فساد، رقابت منصافانه و  تعادل ثروت عمومی  بود که بتوانیم در آینده شاهد اتفاقات بهتری باشیم.

او در ادامه عنوان‌کرد: در خصوص پایان کار بنده ابهاماتی وجود داشت که با تبلیغ گسترده ضدرسانه منتشر شد. حضرات طوری تبلیغ کردند که انگار 62 ماه کار بنده در وزارتخانه هیچ‌گونه دستاوردی نداشت و مدیران به خوشگذرانی رفته بودند.

او در ادامه به فعالیت خود در بخش مسکن پرداخت و گفت: این حوزه جزو بزرگ‌ترین عدم تعادل‌ها در دوره پیش از تصدی بنده بود. نشانه این موضوع در 2.5 میلیون واحد مسکونی خالی در آمارگیری سال 95 ، 2 میلیون بدمسکنی، 2.2 میلیون خانه دوم تفریحی، قطبی شدن شدید شهرها در بالاشهری و پایین شهری بودن و اختلاف طبقاتی است.

وی ادامه داد: شوربختانه که این مداخله تبدیل به فضیلت شده بود و هنوز ضد رسانه آن را با تامین مالی از سوی دولت تبلیغ می‌کند. هزینه این مداخله برابر با افزایش یک‌چهارم به کل پایه پولی کشور و رشد بسیار بالای تورم بود.

آخوندی افزود: سایه سنگین سوداگری ساختمانی در کنار شهرفروشی در شهرها و همچنین ضعف تجهیز منابع مالی برای ساخت و خرید، دسترسی مردم به مسکن مصرفی شخصی به‌ویژه برای خانه اولی‌ها را با مشکل جدی مواجه ساخته بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.