| کد خبر: 177014 |

بانک‌های مشمول تحریم سوئیفت فردا مشخص می‌شوند

فردا آخرین‌ مهلت خزانه‌داری آمریکا برای قطع دسترسی بانک‌های ایرانی به سوئیفت است و گفته شده سوئیفت امروز یا فردا اسامی بانک‌هایی که ارتباطشان با این شبکه قطع می‌شود را اعلام می‌کند.

تین نیوز

عضو هیات رئیسه کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌الملل با بیان اینکه اسامی بانک‌های مشمول تحریم سوئیفت فردا منتشر می‌شود، گفت: عزم اروپا برای ایجاد سیستم تامین مالی مستقل از آمریکا مشهود است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از نقل از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، سیدحسین سلیمی، با اشاره به اینکه فعلاً محدودیتی برای دسترسی بانک‌های ایرانی به سوئیفت اعمال نشده است، گفت: فردا آخرین‌ مهلت خزانه‌داری آمریکا برای قطع دسترسی بانک‌های ایرانی به سوئیفت است و گفته شده سوئیفت امروز یا فردا اسامی بانک‌هایی که ارتباطشان با این شبکه قطع می‌شود را اعلام می‌کند.

عضو هیات رئیسه کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌الملل، افزود: در روز‌های اخیر خبر‌های زیادی درباره تحریم سوئیفت و مستثنا شدن برخی از بانک‌های ایرانی از این تحریم‌ها در سایت‌های مختلف منتشر شده است، اما ریشه این خبر‌ها موثق و تائید شده نیست و نمی‌توان به آن‌ها اتکا کرد.

 سلیمی درباره برقرار ماندن ارتباط بانکی‌های ایرانی با سوئیفت برای انجام مبادلات مربوط به حوزه غذا و دارو نیز گفت: در دوره قبلی تحریم‌ها نیز دسترسی تعداد محدودی از بانک‌های ایرانی برای بحث خرید دارو و کالا‌های اساسی باز مانده بود، اما امسال هنوز اسامی این بانک‌ها منتشر نشده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.