| کد خبر: 177004 |

◄ هیچ بندری در جهان کشتی‌های ایرانی را تحریم نکرده است

هیچ‌یک از بنادر جهان تاکنون اعلام نکرده که بنادر ما را تحریم می‌کند یا مانع از ورود کشتی ایرانی به محدوده بندری خود می‌شود.

تین نیوز

هیچ‌یک از بنادر جهان تاکنون اعلام نکرده که بنادر ما را تحریم می‌کند یا مانع از ورود کشتی ایرانی به محدوده بندری خود می‌شود. هادی حق‌شناس، معاون سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام این خبر گفت: عبور کشتی‌ها از تحریم‌های ترامپ نسبت به قبل آسان‌تر خواهد بود.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، حق‌شناس درباره محدودیت‌هایی که با اعمال تحریم‌های آمریکا برای صنعت دریایی کشور ایجاد می‌شود، اظهار داشت: این دوره از تحریم‌ها بسیار متفاوت از دوره‌های قبل است و در این دوره، تحریم‌ها محمل قانونی و حقوقی ندارند.

او با اشاره به تحریم‌های دوره قبل گفت: در دوره قبل ایران با تحریم‌های سازمان ملل و فصل هفتم شورای امنیت مواجه بود اما این‌بار تنها تحریم‌های امریکا و مسئله ترجیح شرکت‌ها برای همکاری با ایران یا آمریکا مطرح است. امریکا اعلام کرده است که اگر کشوری با ایران همکاری داشته باشد از سوی آمریکا مورد مجازات قرار می‌گیرد.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید براین‌که در این دوره تحریم‌ها بحث منافع مطرح است، ادامه داد: در این دوره از تحریم‌ها تنها با مجازات یک‌طرفه آمریکا برای دور زدن تحریم‌ها مواجه هستیم و سازمان ملل و اروپایی‌ها همراه ترامپ نیستند.

حق‌شناس با تأکید براین‌که درحال‌حاضر به لحاظ حقوقی و قوانین بین‌الملل هیچ مشکلی برای تردد کشتی‌های خارجی در بنادر ایران و کشتی‌های ایران در بنادر سایر کشورها وجود ندارد، اظهار داشت: هیچ مشکلی برای ارتباط دریایی بین کشورها وجود ندارد مگر این‌که یک کشوری بخواهد روابط خود را با ایران قطع کند وگرنه هیچ‌یک از قوانین بین‌المللی مانع از تردد کشتی‌ها بین بنادر ایران و بنادر خارجی نشده‌اند.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی درباره احتمال کاهش تخلیه و بارگیری در بنادر ایران اظهار داشت: این موضوع ارتباطی به تحریم‌های بندری و دریایی ندارد بلکه حجم درخواست‌ها برای واردات و صادرات کاهش پیداکرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.