| کد خبر: 176993 |

◄ اتصال راه‌آهن ایران به عراق از کرمانشاه و مهران یا شلمچه؟

اگر بنا بر این است که هرچه سریع‌تر به مشکلات زوار در مرزها پایان داده شود، بهتر است کم هزینه‌ترین و سریع‌ترین گزینه دنبال شود

تین نیوز

در حالی‌که دبیر ستاد اربعین کشور بر ضرورت اتصال شبکه راه‌آهن ایران به عراق تاکید کرده و گفته است «اتصال راه‌آهن ایران از مسیر کرمانشاه و مهران به خطوط راه‌آهن عراق از جمله موضوعاتی است که با جدیت به دنبال آن هستیم»، یک کارشناس حمل‌ونقل پیشنهاد داد «اگر بنا بر این است که هرچه سریع‌تر به مشکلات زوار در مرزها پایان داده شود، بهتر است کم هزینه‌ترین و سریع‌ترین گزینه دنبال شود».

به گزارش تین‌نیوز، سعید قصابیان با بیان این مطلب در شبکه‌های اجتماعی و در توضیح پیشنهاد خود اظهار کرد:  برای اتصال ریلی به عراق علاوه بر راه‌آهن غرب هنوز به حدود 200 کیلومتر احداث خط جدید و بودجه هنگفت نیاز است این درحالی است که مسیر کوتاه دیگری از شلمچه تا بصره به طول 32 کیلومتر نیز وجود دارد.

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم هرچه سریع‌تر به مشکلات زوار در مرزها پایان بدهیم و مردم را مستقیما با قطار از مشهد به کربلا ببریم بهتر است کم هزینه‌ترین و سریع‌ترین گزینه را دنبال کنیم.

وی گفت: ظاهرا وزیر جدید راه هم پیگیر اتصال ریلی شلمچه بصره هستند .ستاد اربعین هم می‌تواند با تلاش برای جلب سرمایه‌گذار به این امر کمک کند.

قصابیان افزود: پیشنهاد بنده به ستاد اربعین این است که فراخوان عمومی بدهند که عاشقان زیارت عتبات در هزینه ساخت این خط ریلی را به دولت کمک کنند، مطمئن هستم عاشقان ابا عبدالله حتی بیش از مبلغ مورد نیاز به خواهند کرد فقط کافی است یک شماره حساب بانکی اعلام کنند.

به گزارش تین‌نیوز، حسین ذوالفقاری دبیر ستاد اربعین کشور روز سه‌شنبه گذشته در دیدار با آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره ضرورت اتصال شبکه راه آهن ایران به عراق گفته بود: اتصال راه‌آهن ایران از مسیر کرمانشاه و مهران به خطوط راه‌آهن عراق از جمله موضوعاتی است که با جدیت به دنبال آن هستیم.

وی تاکید کرده بود: با دستور رئیس جمهوری، ایران با همکاری طرف عراقی به به دنبال توسعه زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل عمومی این کشور است.

بر اساس خبری که ایرنا منتشر کرد، وی با اشاره به پیگیری برای بازگشایی مرز خسروی گفته بود: اگر این مرز راه‌اندازی شود 30 درصد از بار ترافیکی مرز مهران کاهش می‌یابد و از طرف ایران هیچ مشکلی برای باز کردن این مرز نداریم ولی طرف عراقی ملاحظاتی برای تامین امنیت زوار در مسیر این مرز دارد.

وی با بیان اینکه اقدام های خوبی برای توسعه زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل و خدمات‌رسانی در ایران و عراق در حال انجام است، خاطرنشان کرده بود: مسیرهای پرحجم تردد زائران اربعین در حال چهاربانده شدن است که مسیر مهران تا پایان امسال تکمیل و مسیر نجف نیز در حال انجام است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 1

    راه آهن بصره - خرمشهر را به صورت اوراق و سهم دراورید و سامانه ای بسازید که مردم با استفاده از برنامه ان در گوشی های هوشمند ، پیامک رایگان ، کد های *# ، کامپیوتر و ... سهام دار این راه اهن شوند!
    بعنوان مثال با پیامک عدد 10 به این سامانه 10 سهم به نام مالک سیم کارت ثبت شده و با استفاده از رمز دوم کارت های بانکی بتوان پول را پرداخت کرد!
    یا با استفاده از کد های *# !
    نباید توقع کمک بلاعوض از مردم داشته باشید آن هم در این اوضاع اقتصادی!

  • امیرعباس 1 0

    سلام
    پیشنهاد شما برای اتصال راه آهن ایران به عراق فقط برای زایرین مناسب است اما راه آهن فقط مسافر نیست ما اگر بخواهیم به سوریه و دریای مدیترانه وصل بشیم مسیر مهران نزدیکتر است

  • ناشناس 0 0

    سلام
    آقای قصابیان لطفافروش اوراق مشارکت بدون سودبرای اتصال به عراق مردم استقبال میشود

  • حامد 0 0

    ساخت این راه اهن برای مقابله با طرح اسراییلی راه اهن حیفا خلیج فارس ضروری است .اما ساخت این راه اهن توفیق می خواهد.