| کد خبر: 176984 |

◄ وجود رانت در پرداخت مطالبات قطعه‌سازان

قطعاً قطعه‌سازانی که مطالبات خود را کمتر از یک ماه از خودروسازان دریافت می‌کنند، از رانت استفاده می‌کنند. ولی ملکی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام این نظر گفت: اگر خودروسازان در شرایط کنونی کشور مطالبات قطعه‌سازان را در مدت‌زمان ۱۲۰ روز پرداخت کنند، بسیار عادی است.

تین نیوز

قطعاً قطعه‌سازانی که مطالبات خود را کمتر از یک ماه از خودروسازان دریافت می‌کنند، از رانت استفاده می‌کنند.

ولی ملکی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام این نظر گفت: اگر خودروسازان در شرایط کنونی کشور مطالبات قطعه‌سازان را در مدت‌زمان ۱۲۰ روز پرداخت کنند، بسیار عادی است.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، ملکی بابیان اینکه درحال‌حاضر مدت‌زمان پرداخت مطالبات قطعه‌سازان توسط خودروسازها بیش از ۱۲۰ روز است، گفت: قطعه‌سازانی وجود دارند که حدود ۲۰۰ میلیاردتومان از خودروسازان بزرگ کشور طلبکار هستند.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس افزود: اگر در شرایطی که بازپرداخت مطالبات بیش از ۱۲۰ روز زمان نیاز دارد، خودروسازان مبلغی را تحت عنوان پیش‌پرداخت، به قطعه‌سازان پرداخت کرده‌ باشند، قطعاً با نوعی رانت مواجه هستیم.

ملکی ادامه داد: درصورتی‌که چنین موردی گزارش شود، با توجه به بعد نظارتی مجلس به آن ورود می‌کنیم.

او بابیان اینکه هر خودروساز مدت‌زمانی خاص را برای پرداخت مطالبات قطعه‌سازان درنظر می‌گیرد، گفت: این بازه زمانی بین ۹۰ تا ۱۲۰ روز متغیر است؛ بنابراین حتی اگر پرداخت مطالبات (خودروسازان به قطعه‌سازان) طی کمتر از یک ماه انجام شود، بازهم رانت به وجود آمده و باید با آن مقابله کرد.

برخی قطعه‌سازان درحالی مطالباتشان به‌طور مرتب توسط خودروسازان پرداخت می‌شود که بسیاری از قطعه‌سازان به‌دلیل عدم دریافت مطالبات معوقشان درحال ورشکستگی هستند.

پیش‌ازاین اعلام‌شده بود که برخی قطعه‌سازان بیش از تولید یک سالشان را از دو خودروساز بزرگ کشور طلبکار هستند و خودروسازان اعلام کرده‌اند که برای پرداخت این بدهی‌ها نقدینگی ندارند.

برخی از قطعه‌سازان درحال‌حاضر درحال ورشکستگی هستند و به همین دلیل تعداد زیادی از کارگران این بخش بیکار شده‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.