| کد خبر: 176905 |

فعال شدن استانداری‌ها برای اتمام مسکن مهر

بدون حمایت همه جانبه دولت، مسکن مهر تمام نمی‌شود و باید مانند بازآفرینی شهری از مسکن مهر حمایت ویژه شود.

تین نیوز

قائم مقام وزیر راه با اشاره به کم‌رنگ شدن نقش استانداری‌ها در مسکن مهر از تاکید وزیر راه بر فعال شدن دوباره استان‌ها در این طرح خبر داد و گفت:بدون حمایت همه جانبه دولت، مسکن مهر تمام نمی‌شود و باید مانند بازآفرینی شهری از مسکن مهر حمایت ویژه شود.

به گزارش تسنیم احمد اصغری‌مهرآبادی ، اظهار کرد: برای اتمام طرح مسکن مهر بایستی استانداری‌ها فعال‌تر شوند، بخشی از کارهای استانداری‌ها در این طرح که می‌توانستند آنرا انجام دهند در سال‌های اخیر کم‌رنگ شده بود.

وی ادامه داد: بر اساس ماده 17 قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، باید شورای مسکن استان با حضور همه دستگاه‌ها و به ریاست استاندار تشکیل می‌شد. نظر وزیر جدید راه و شهرسازی این است که برخی از موارد مسکن مهر که استانداران می‌توانند به آن کمک کنند به استانداری‌ها محول شود.

وی با بیان این‌که برای پروژه‌های مسکن مهر پردیس و پرند به‌صورت ویژه توجه شود، تصریح کرد: چاره‌ای جز این نیست که برای اتمام مسکن مهر و تحویل واحدهای آن با امکانات زیربنایی و روبنایی باید از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌ها استفاده شود، واقعیت آن است که وزارت راه و شهرسازی به تنهایی نمی‌تواند مسکن مهر را تمام کند و باید سایر دستگاه‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط وظیفه خود را در این طرح انجام دهند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که دولت باید از مسکن مهر مانند طرح بازآفرینی شهری به صورت ویژه حمایت کند، افزود: راهکارهای متعددی برای استفاه از همه توان و نیروهای موجود در مسکن مهر وجود دارد که یکی از انها فعال‌تر کردن شورای مسکن استان‌ها بود. بر این اساس استان به استان پروژه‌ها یمسکن مهر مورد بررسی قرار گرفته و مشکلات آنها از جمله مسائل مربوط به انشعبات آب، برق، فاضلاب و... استحصال خواهد شد.

مهرآبادی برآیند این اقدام را هم‌افزایی بین دستگاه‌ها برای حل مشکلات مسکن مهر و تسریع در روند اتمام آن دانست و گفت: در دولت قبل استانداری‌ها در مسکن مهر فعال‌تر بودند، آقای آخوندی (وزیر سابق راه و شهرسازی) 4 بخشنامه به استان‌ها ابلاغ کرد تا شورای مسکن فعال‌تر شود. برخی از استن‌ها این کار را انجام دادند،  در برخی استان‌ها معاون عمرانی در جلسات شورای مسکن حضور می‌یافتند و برخی از استانداران در این رابطه جدی نیودند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر باید هدف دولت در مسکن مهر مانند بازآفرینی شهری باشد. تا زمانیکه دولت به صورت همه جانبه از مسکن مهر حمایت نکند پروژه‌های این طرح پیشرفتی نخواهند داشت.

وی با یادآوری این‌که در دولت قبل اولویت اول دولتمردان مسکن مهر بود، اظهار کرد: در دوره کنونی حضور استانداران در مسکن مهر کم‌رنگ شده بود که وزیر راه و شهرسازی به دنبال فعال‌تر کردن آنها در راستای اتمام طرح مسکن مهر است.

وی بیان کرد: مردم (متقاضیان مسکن مهر) چاره‌ای ندارند و سال‌هاست منتظر تحویل واحدهای خود هستند. قطعا اگر حمایت همه جانبه دولت نباشد پروژه مسکن مهر طولانی می شود. از این رو انتظار می‌رود دولت مانند طرح بازآفرینی شهری از مسکن مهر حمایت کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.