| کد خبر: 176855 |

◄ ارومیه به شبکه ریلی متصل شد

وزیر راه و شهرسازی از اتمام و آماده بهره‌برداری شدن طرح راه‌آهن ارومیه-مراغه خبر داد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی از اتمام و آماده بهره‌برداری شدن طرح راه‌آهن ارومیه-مراغه خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز محمد اسلامی پیش از ظهر سه‌شنبه در جریان بازدید از ایستگاه راه‌آهن ارومیه گفت: عملیات احداث طرح راه‌آهن ارومیه مراغه به اتمام رسیده است و این طرح به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

او گفت: محور ریلی ارومیه-مهاباد به طول ۹۸ کیلومتر در دولت یازدهم و دوازدهم در دست ساخت قرار گرفته و مجموع خطوط اصلی و ایستگاه ۱۲۷۵ کیلومتر است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: از مشخصات راه‌آهن این محور می‌توان به تعیین سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت برای سیر قطارهای باری و ۶۰ کیلومتر در ساعت برای قطارهای مسافری اشاره کرد.

اسلامی گفت: در این پروژه ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار مترمکعب عملیات خاک‌برداری، ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب عملیات خاک‌ریزی، ۲۰۰ هزار مترمکعب بتن‌ریزی و ۱۰ هزار مترمکعب کارهای فلزی صورت گرفته است.

او تصریح کرد: با اتصال ریل به ارومیه شاهد بخش دیگری از وعده‌ رئیس جمهوری خواهیم بود و باید توجه داشت که توسعه ریلی در کریدورهای ترانزیتی موجب شکوفایی اقتصادی منطقه‌ای را می‌تواند به همراه داشته باشد.

وزیر راه‌ و شهرسازی همچنین گفت: مطالعه قطار سریع السیر بین شهری ارومیه- تبریز به شرکت راه آهن واگذار شده است، باید فرصت تجربه کردن سفر ریلی را قدر بدانیم.

اسلامی گفت: در ادامه با بیان اینکه آذربایجان غربی به دلیل هم مرزی با سه کشور خارجی یکی از کریدورهای ترانزیتی کشور به شمار می رود عنوان کرد: وعده رئیس جمهوری برای اتصال پنج استان کشور به شبکه ریلی تا پایان دولت محقق می‌شود.

او درباره ایستگاه ارومیه گفت: این طرح شامل ساختمان‌های مختلفی همچون ساختمان‌های پست برق، ژنراتور، درزین‌ خانه، نگهبانی، نمازخانه، پلیس، انبار سوخت، تاسیسات حرارتی و سایر تشکیلات بوده که در مجموع با زیربنای خالص ۱۶ هزارو ۶۳۸ مترمربع احداث شده است.

اتصال ارومیه به شبکه ریلی کشور جزئی از پروژه اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی بوده است که تا کنون اتصال کرمانشاه و همدان محقق شده است، ایستگاه ارومیه نیز تا چند روز آینده افتتاح خواهد شد. اتصال رشت به شبکه ریلی کشور نیز امسال محقق خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    ساخت 60 کیلومتر در ساعت؟