| کد خبر: 176834 |

◄ 450 دستگاه اتوبوس مستقر در مرز شلمچه و چذابه

450 دستگاه اتوبوس در مرز شلمچه و چذابه مستقر شدند.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان، گفت: پیش‌بینی می‌شود موج بازگشت زائران از روز دوشنبه شدت گیرد بنابراین تمهیدات لازم برای خدمات‌رسانی جابه‌جایی زائران در دو مرز شلمچه و چذابه دیده‌شده است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان، غلام‌عباس بهرامی‌نیا با اشاره به استقرار دفاتر شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری فعال خوزستان در مرزهای چذابه و شلمچه بیان کرد: همکاری استان‌های معین و شرکت‌های مسافربری با تمام ظرفیت در مرزهای چذابه و شلمچه تردد برای زائران اربعین حسینی را روان‌تر کرده و در حال حاضر 12 شرکت در مرز چذابه و هشت شرکت در مرز شلمچه برای جابه‌جایی مسافران مستقر هستند.

بهرامی‌نیا با ذکر این‌که روند بازگشت و انتقال زائران از دو مرز شلمچه و چذابه به‌صورت روان در حال انجام است ادامه داد: هم‌چنین گشت‌های راهداری در دو مسیر چذابه و شلمچه به‌صورت شبانه‌روز در حال گشت‌زنی هستند تا در صورت نیاز خدمات خودرویی به زائران ارائه کنند.

 وی اظهار کرد: از ابتدای ماه صفر تاکنون 933 هزار و 613 زائر ایرانی و خارجی از مرزهای چذابه و شلمچه به کربلا و عتبات عالیات تردد کردند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان شمار تردد زائران ایرانی از مرز چذابه را 255 هزار و 501 نفر بیان کرد و گفت: شش‌هزار و 250 تبعه خارجی نیز از مرز چذابه در این مدت به‌صورت رفت‌وبرگشت تردد داشتند.

وی اظهار داشت: در این مدت 580 هزار ایرانی و 99 هزار تبعه خارجی نیز برای زیارت کربلا از مرز شلمچه تردد کرده‌اند.

 بهرامی‌نیا زائران برگشته از عراق از مرز شلمچه را 96 هزار و 78 زائر ایرانی و 10 هزار و 805 تبعه خارجی اعلام کرد و گفت: 37 هزار و 217 زائر ایرانی و دوهزار و 544 تبعه خارجی از مرز چذابه به کشور بازگشتند مرز شلمچه در 15 کیلومتری خرمشهر و 25 کیلومتری شهر بصره عراق قرار دارد شلمچه و چذابه دو گذرگاه اربعین حسینی در استان خوزستان هستند اربعین پارسال 650 هزار زائر ایرانی و بیش از 100 هزار زائر از کشورهای مختلف جهان از مرز شلمچه راهی کربلای معلی شدند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.