| کد خبر: 176806 |

◄ کارت انرژِی؛ راهکار جدید برای عبور از قاچاق بنزین

یک کارشناس حوزه سوخت عمده قاچاق سوخت را پیش از رسیدن به جایگاه عرضه اعلام کرد و بهترین راهکار مبارزه با قاچاق را استفاده از کارت انرژی اعلام کرد.

تین نیوز

یک کارشناس حوزه سوخت عمده قاچاق سوخت را پیش از رسیدن به جایگاه عرضه اعلام کرد و بهترین راهکار مبارزه با قاچاق را استفاده از کارت انرژی اعلام کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر،ابراهیم کاوه گفت: کاوه راهکار ایده آل برای مدیریت مصرف سوخت استفاده از کارت انرژی است که دیر یا زود به سمت استفاده از این روش پیش می رویم.

او تصریح کرد:  سال ۹۲ این طرح به نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت تحت عنوان « کارت اعتباری یارانه انرژی برابر» ارسال شد که مورد استقبال نیز قرار گرفت، اما تاکنون اقدامی روی آن انجام نشده است .

کاوه درباره این طرح توضیح داد:بر اساس این طرح، تمام ایرانی های داخل کشور فارغ از اینکه دارای خودرو هستند یا خیر به طور میانگین از ارزش روزانه ۲۰ لیتر بنزین به نرخ آزاد شناور ( نرخی نزدیک به نرخ فوب خلیج فارس) به قیمت ۶۰ تا ۷۰ سنت برخوردار می شوند. از طرفی نرخ بنزین عرضه شده در جایگاه ها آزاد سازی شود. به این ترتیب علاوه بر اینکه پرونده قاچاق بسته می شود، عدالت در بهره مندی از یارانه ای که از بیت المال به سوخت تعلق می گیرد، ایجاد می شود.

این کارشناس افزود: از سویی دیگر با شناور بودن قیمت بنزین در صورت سقوط قیمت نفت یا افزایش قیمت نفت، نرخ بنزین و سهم یارانه دریافتی آن نیز متفاوت است. این روش می تواند برای سایر بخش ها از جمله برق و گاز و حتی آب نیز استفاده شود.

او به تورم زا بودن افزایش  قیمت بنزین اشاره کرد و گفت: حتی با افزایش قیمت سوخت به عنوان نرخ دوم، فاصله قیمتی تا نرخ حقیقی هر لیتر بنزین همچنان زیاد بوده و برای قاچاقچیان جذاب است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.