| کد خبر: 176805 |

◄ نقش واگذاریهای دولت در عبور اقتصاد کشور از تحریم ها

در کشور ابزار، موقعیت و امکانات عالی داریم که با استفاده از این ابزارها می‌توان از این شرایط عبور کرد.

تین نیوز

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به ابزارهای موجود در کشور برای عبور از تحریم‌ها گفت: دولت سرمایه‌های گران‌قدر و انباشته‌شده‌ای در اختیار دارد که می‌توان با خصوصی‌سازی این دارایی‌ها را در اختیار مردم قرارداد تا از آن استفاده بهتری شود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان خصوصی‌سازی، فرهاد دژپسند در نشست معاونین وزارتخانه امور اقتصادی و دارایی با رئیس‌جمهور بابیان اینکه شرایط کنونی که در آن قرار داریم شرایط ویژه‌ای است، افزود: در دوران پس از انقلاب، کمتر دوره‌ای ازنظر حساسیت مشابه این دوره بوده است.

وی با تاکید بر اینکه با یک برنامه منسجم می‌توان از این شرایط ویژه عبور کرد اضافه کرد: در کشور ابزار، موقعیت و امکانات عالی داریم که با استفاده از این ابزارها می‌توان از این شرایط عبور کرد.

دژپسند با اشاره به اینکه وزارت امور اقتصادی و دارایی به معنای واقعی کلمه، یک ابر وزارتخانه است گفت: دامنه فعالیت‌های این وزارتخانه به‌گونه‌ای است که می‌توان در حوزه‌های مختلف حضور یابد و شرایط را برای عبور از این دوران فراهم کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بابیان اینکه در شرایط فعلی دشمن درصدد ناامید کردن و انقطاع مردم از حکومت است افزود: در مقابل، ما هم برنامه‌های اجرایی مشخصی داریم و هم عزم آهنین.

وی اراده، همدلی، همکاری، تعاون و پشتکار را لازمه مقابله با برنامه‌های سخت دشمن و خنثی کردن این فشارها دانست و ادامه داد: در وزارت امور اقتصادی و دارایی برنامه‌های مشخصی تدوین‌شده تا در زمینه اداره بهتر دولت، بهبود فضای کسب‌وکار، سرعت بخشی به سرمایه‌گذاری و درنهایت رشد و حل معضل بیکاری و همچنین درزمینه کنترل و مدیریت تورم عملکرد بهتری داشته باشیم.

دژپسند گفت: این برنامه‌ریزی‌ها در قالب امور گمرکات، کارآمد سازی امور مالیاتی کشور، اصلاح نظام بانکی، استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی، مناطق آزاد و همچنین امور بیمه‌ها قابل تحقق خواهد بود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بازار سرمایه را یکی از ابزارهای مهم برای عبور از این شرایط عنوان کرد و افزود: دولت سرمایه‌های گران‌قدر و انباشته‌شده‌ای در اختیار دارد که می‌توان با خصوصی‌سازی این دارایی‌ها را در اختیار مردم قرارداد تا از آن استفاده بهتری شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.