| کد خبر: 176803 |

یک راننده خودمالک:

◄ بازار سیاه لاستیک و قطعات یدکی، زمین‌گیرمان کرده است

عدم دسترسی راحت به لاستیک، روغن و قطعات یدکی و بازار آن‌قدر سیاه شده است که برای دسترسی به این اقلام مجبوریم قیمت‌های زیادی را پرداخت کنیم.

تین نیوز

یک راننده خود مالک در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز گفت: درست است که در سال جاری شاهد افزایش کرایه‌ها بودیم، اما هم‌زمانی افزایش قیمت لاستیک و دوبرابرشدن قیمت روغن باعث شد که اثری در وضع مالی و درآمد ما نداشته باشد.

او ادامه داد: مشکل بعدی که تا خردادماه سال جاری اصلا درگیر آن نبودیم و به‌یک‌باره به مشکلات رانندگان اضافه شد، عدم دسترسی راحت به لاستیک، روغن و قطعات یدکی است و بازار آن‌قدر سیاه شده است که برای دسترسی به این اقلام مجبوریم قیمت‌های زیادی را پرداخت کنیم.

او تامین گازوییل در برخی مسیرها را ناممکن می‌داند و می‌گوید: این موضوع باعث شده است در بسیاری از مسیرها به‌صورت شبانه توقف داشته باشیم و مجددا با روشن شدن هوا مسیر را ادامه دهیم.

این راننده کامیون به وضعیت کامیون‌داران در سایر کشورها اشاره دارد و می‌گوید: راه دور نرویم در ترکیه رانندگان کامیون از هرجهتی وضعیت مناسب‌تری نسبت به ما دارند و در تامین هزینه‌های اولیه خود نمانده‌اند و بیش‌تر به رقابت‌های بین‌المللی پیوسته‌اند طوری که شاهد استفاده از رانندگان ترک برای حمل بارهای صادراتی ایرانی هستیم.

وی دراین‌باره گفت: شاید هنوز خیلی مشهود نباشد که رانندگان خارجی در حال حمل بارهای صادراتی ایران هستند اما با ادامه این وضعیت و عدم کنترل بازار لاستیک و قطعات یدکی یکی‌یکی کامیون‌ها متضرر شده و از چرخه حمل‌ونقل خارج می‌شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی اکبر بیگی قولنجی 0 1

    سلام لاستیک ما تمام شده الان هم لاستیک می خواهیم

  • صادق قنبری 0 0

    سلام من راننده کامیونم کامیون جفت لاستیک ماشینم تو جاده ترکید. با یه لاستیک زاپاس به زور خودم رو رسوندم خونه خوردم به تعطیلی سه روزه.الان خونه نشین شدم تا شنبه برم دنبال لاستیک حواله ایی چند روزم الاف اونا بایدم بشم تا یک جفت لاستیک بخرم.اونقدر هم پول ندارم که برم ازاد بخرم راه بیفتم چند روز پیش بار زدم رفتم بوشهر با چه بدبختی با این سهمیه گازوییل رفتم وبرگشتم چهارساعت کنار پمپ تو اصفهان خوابیدم تا گازوییل 80تا سهمیه رو واریز کردن صبح رسیدم قزوین دیدم گازوییلم داره تموم میشه بازم وایستادم تا چهل لیتر دیگر رو 8ساعت بعد واریز کردن تا برسم بار رو خالی کنم شد غروب!!بااین شغل ما که همش دور از زن وبچه تو جاده ایم چند ساعت میتونستیم زودتر برسیم کنار زن وبچه باشیم الان باید کنار پمپهای گازوییل سر کنیم خواهشن رسیدگی کنید دیگه خسته شدیم لوازم دیدکی گرون.روغن فیلتر روغن گرون.لاستیک گرون.ماشین الوند دارم پنج ماه پیش تعویض روغن با سه تا فیلتر میشد 550 تا ششصد هزازتومان الان شده دو میلیون تومن اگر عوض نکنم نمایندگی میگه ماشینت از گارانتی خارج میشه به هر کسی که میپرستید به داد راننده برسیدم با تشکر