| کد خبر: 176799 |

مدیرکل راه آهن قم خبر داد:

◄ ایمن سازی مسیر ریلی قم– تهران

مدیرکل راه‌آهن قم از تخریب ترانشه ۴۰۰ متری با ارتفاع ۱۷ متر به‌منظور ایمن‌سازی خطوط و سیر ایمن قطار‌های عبوری در مسیر قم – تهران و بالعکس خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن قم، گفت: این ترانشه در کیلومتر ۶۷ خط آهن قم – تهران (بلاک نمکزار – علی‌آباد) واقع‌شده بود که با عملیات فوق، خطر سقوط سنگ و ترانشه، رفع شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، محسن اعتماد در تشریح اهمیت موضوع گفت: به‌صورت معمول امکان سقوط این نوع سنگ‌ها موقع عبور قطار و ایجاد ارتعاش ناشی از حرکت قطار بیشتر اتفاق می‌افتد که باعث بروز سانحه می‌شود؛ لذا شناسایی و برنامه‌ریزی جهت رفع نقاط حادثه‌خیز ازجمله مواردی است که این اداره کل در برنامه‌های خود گنجانیده تا سفری ایمن برای مسافرین و قطارهای عبوری را تامین کند.

وی افزود: در برخی از مسیرها و خطوط راه‌آهن، سنگ‌های معلقی داخل ترانشه ها وجود دارد که در اثر بارندگی و شسته شدن اطراف آن، ریشه سنگ در داخل سطح کوه به‌مرورزمان کوتاه و سست شده و احتمال ریزش و سقوط آن وجود دارد لذا با شناسایی و مطالعه بر روی این ترانشه ها، کار سبک‌سازی و تخریب ترانشه ها آغاز می‌شود.

وی اشاره به اینکه مسیر قم– تهران یکی از خطوط پرتردد حوزه استحفاظی راه‌آهن قم است گفت: ایمن‌سازی این محور به دلیل این‌که سالانه حجم بالایی از مسافر در این محور جابجا می‌شود از اولویت‌های این اداره کل بود که انجام شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.