| کد خبر: 176790 |

◄ ایجاد ۴ محور جدید حمل بار در راه‌آهن شرق

در ادامه اقدامات و فعالیت‌های جذب و حمل محمولات ریل پسند و با پیگیری های صورت گرفته ۴ محور جدید حمل بار به مقصدهای زرین شهر ، میان دشت ،ترکیه و افغانستان توسط راه آهن شرق ایجاد شد.

تین نیوز

در ادامه اقدامات و فعالیت‌های جذب و حمل محمولات ریل پسند و با پیگیری‌های صورت گرفته چهار محور جدید حمل بار به مقصدهای زرین‌شهر، میان دشت، ترکیه و افغانستان توسط راه‌آهن شرق ایجاد شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راه‌آهن شرق، مدیرکل راه‌آهن شرق، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه مرتبط با حمل‌ونقل ریلی و باهدف جذب و حمل محمولات ریل پسند چهار محور جدید حمل بار در راه آهن شرق ایجاد شد.

حسن ماسوری افزود: راه‌آهن شرق به دلیل قرار گرفتن در مسیر کریدورهای بین‌المللی و دسترسی به بزرگ‌ترین معادن سنگ‌آهن و ذغالسنگ کشور از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده به‌نحوی‌که در چند سال اخیر و علیرغم قدمت کم توانسته روند رو به رشدی داشته جایگاه سوم حمل بار در بین مناطق راه‌آهن را به خود اختصاص دهد.

ماسوری با اشاره به اقدامات صورت گرفته از ابتدای سال نظیر برگزاری جلسات مشترک با صاحبان بار، معادن و کارخانجات منطقه ادامه داد: با فعالیت‌های صورت گرفته جهت جذب بارهای ریل پسند چهار محور جدید حمل بار در این اداره کل ایجاد و در آغاز ۳۳ واگن از محموله ۱۲۰ هزار تنی کنسانتره زغال‌سنگ از معادن پروده بخش خصوصی به زرین‌شهر اصفهان توسط راه‌آهن شرق حمل شد.

مدیرکل راه‌آهن شرق گفت: از دیگر مسیرهای ایجادشده بارگیری و حمل کنستانتره آهن از مجتمع دولتی سنگ‌آهن سنگان به مقصد میاندشت و به میزان سالیانه یک‌میلیون و پانصد هزار تن بود.

 وی اظهار کرد: علاوه برجذب بارهای داخلی و به دلیل اهمیت ویژه بارهای ترانزیتی و صادراتی در مبحث درآمدزایی روز گذشته نخستین محموله میلگرد با حمل ترکیبی جهت صادرات به کشور افغانستان جهت حمل به مرز دوغارون در ایستگاه خواف تخلیه شد و امروز نیز نخستین محموله ذغالسنگ صادراتی به وزن ۲۰۰۰ تن با ۴۴ واگن از معادن پروده خصوصی به مقصد ترکیه بارگیری و اعزام شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.