| کد خبر: 176750 |

تبدیل ارز توسط راهنمایان، ممنوع!

یکی از مشکلات عمده و مزمن گردشگران خارجی که به ایران سفر می‌کنند، عدم امکان استفاده آنها از کارت‌های اعتباری خود در کشور است که آنان را ناگزیر می‌کند پول نقد به‌همراه داشته باشند و برای انجام امورات سفر، پول نقد خود را در صرافی‌ها به ریال تبدیل کنند.

تین نیوز

یکی از مشکلات عمده و مزمن گردشگران خارجی که به ایران سفر می‌کنند، عدم امکان استفاده آنها از کارت‌های اعتباری خود در کشور است که آنان را ناگزیر می‌کند پول نقد به‌همراه داشته باشند و برای انجام امورات سفر، پول نقد خود را در صرافی‌ها به ریال تبدیل کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، به‌دلیل عدم طراحی سازوکاری ویژه برای قرار گرفتن وجه نقد این گردشگران در کارت اعتباری، آنها ناچارند همیشه پول نقد با خود به‌همراه داشته باشند که این موضوع امنیت سفر آنان را با مخاطراتی جدی مواجه می‌کند. بعضا نیز به دلیل عدم دسترسی به صرافی، راهنمایان گردشگری مجبور به تبدیل ارز آنها هستند.

با این همه، رئیس هیات‌مدیره کانون راهنمایان گردشگری ایران در گفت‌وگو با چمدان ضمن اشاره به برخی از چالش‌های ارزی گردشگران خارجی در ایران اظهار کرد: در شرایط کنونی که مبادلات ارزی در صرافی‌ها عادی شده، تبدیل ارز توسط راهنمایان گردشگری تخلف است.

اویس کیانی درباره تبدیل ارز گردشگران خارجی توسط راهنمایان گردشگری و تخلف بودن این اقدام افزود: در یک دوره زمانی و به دلیل شرایط ارزی کشور، راهنماهای گردشگری در موقعیتی قرار می‌گرفتند که مجبور بودند پول گردشگر را خودشان تبدیل کنند، چراکه دسترسی به صرافی‌ها ممکن نبود و فعالیت صرافی‌ها تخلف محسوب می‌شد. در آن زمان‌ حتی برخی صرافی‌ها اقدام به تبدیل ارز به‌صورت مخفیانه می‌کردند که جلوه خوبی برای گردشگری ایران نداشت.

وی درباره تخلف برخی راهنمایان در تبدیل ارز به نرخ پایین‌تر از بازار آزاد ادامه داد: پس از آغاز فعالیت صرافی‌ها مشکلات کمتر شده است، اما تخلف چندانی در این حوزه رخ نداده است.

رئیس هیات‌مدیره کانون راهنمایان گردشگری ایران درباره راهکارهای رفع مشکلات ارزی گردشگران خارجی خاطرنشان کرد: با یک شرکت عامل طرف قرارداد با بانک‌ها تفاهم‌نامه‌ای داریم که به گردشگران خارجی توریست کارت داده شود.

توریست کارت مانند کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب است و گردشگران قبل از سفر به ایران می‌توانند درخواست دریافت آن را با مبلغ مورد نیاز خود ارائه دهند. نرخ تبدیل ارز در این کارت‌ها براساس نرخ روز است و پس از پایان سفر می‌توانند به راحتی از صرافی‌ها باقی مانده پول خود را ارز بخرند.

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.