| کد خبر: 176739 |

◄ ارز دانشجویی بازمی‌گردد؟

عضو کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با پافشاری بر تخصیص ارز دانشجویی به دانشجویان خارج از کشور خواستار تخصیص ارز نیمایی شد.

تین نیوز

عضو کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با پافشاری بر تخصیص ارز دانشجویی به دانشجویان خارج از کشور خواستار تخصیص ارز با نرخ سامانه نیما به دانشجویان شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، جواد ساداتی‌نژاد  گفت: می‌‎توان شرایط را برای اختصاص ارز بازار ثانویه با نرخ نیمایی برای دانشجویان در حال تحصیل در خارج از کشور فراهم کرد.

او تاکید کرد: دانشجویانی که در حال حاضر در خارج از کشور در حال تحصیل هستند با شرایطی که در کشور به لحاظ اقتصادی و اختصاص ارز به دانشجویان وجود داشت، کشور را ترک و مهاجرت تحصیلی کردند.

نماینده مردم کاشان و آران بیدگل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین ضرورت دارد، شرایط برای ادامه تحصیل دانشجویان خارج از کشور مهیا شود.

ساداتی نژاد گفت: با یادآوری اینکه متولی امور دانشجویی در کشور وزارت علوم است و این وزارتخانه با مطالبه از بانک مرکزی پیگیر امور دانشجویان خارج از کشور باشد، اضافه کرد: شاید در این شرایط اقتصادی کشور و محدودیت منابع ارزی اختصاص ارز با نرخ دولتی به دانشجویان امکان‌پذیر نباشد

او افزود:وزارت علوم لیست دانشجویان در حال تحصیل خارج از کشور را در اختیار دارد و متناسب با همین لیست و رایزنی با بانک مرکزی می‌‎تواند ارز مورد نیاز برای این افراد را تأمین کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس به ظرفیت خالی دانشگاه‌های داخل کشور اشاره کرد و گفت: بازگشت دانشجویان به کشور نیازمند هیچ گونه مصوبه و اخذ مجوزی نیست و سازوکار آیین‌نامه و سخت‌افزاری برای بازگشت این دانشجویان و ادامه تحصیل در داخل فراهم است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.