| کد خبر: 176733 |

◄ جلوگیری از سوخت‌گیری هواپیماهای ایرانی در استانبول به دلیل تحریم‌ها بود

معاون اسبق عملیات هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت:شرکت‌های هواپیمایی نباید هواپیما به فرودگاه استانبول اعزام می‌کردند.

تین نیوز

معاون اسبق عملیات هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: شرکت‌های هواپیمایی نباید هواپیما به فرودگاه استانبول اعزام می‌کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، علیرضا منظری نیز در خصوص خودداری فرودگاه استانبول از انتقال سوخت به هواپیماهای ایرانی گفت: این اقدام ترکیه در راستای تحریم‌های ایران بوده است و ارتباطی به امنیت پرواز ندارد.

او به هشدارهای قبلی به شرکت‌های هواپیمایی ایرانی اشاره کرد و گفت: این شرکت‌ها نباید هواپیما به فرودگاه استانبول اعزام می‌کردند چون از ارائه این خدمات در فرودگاه خودداری می‌شد.

وی ادامه داد: بر اساس مقررات جهانی هوانوردی، هواپیماها زمانی می‌توانند در فرودگاه‌ها فرود بیایند که خدمات مورد نیاز ارائه بشود.

معاون اسبق عملیات هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به پرسشی در خصوص امکان پرداخت نقدی هزینه سوخت‌رسانی به هواپیماها از سوی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی تصریح کرد: مشکل شرکت‌های هواپیمایی در زمینه سوخت‌رسانی، ناشی از تحریم مالی و بانکی است و ارتباطی با تحریم‌های نفتی ندارد.

او در ادامه افزود: یکی از راه‌های دور زدن تحریم‌ها خریدوفروش سوخت در فرودگاه‌های مقصد در کشورهای اروپایی از طریق شرکت واسطه ثبت‌شده در آن کشور است.

شرکت فرانسوی بود که به هواپیماهای ایرانی سوخت نداد

مدیرعامل یکی از ایرلاین‌ها نیز گفت: امروز مشخص می‌شود که آیا قطعا به هواپیماهای ایرانی سوخت می‌دهند یا خیر.

محمود شکرآبی افزود: چند روز قبل از سوی فرودگاه‌های ترکیه ایمیلی دریافت کردیم که در آن اعلام شده بود یکی از شرکت‌های سوخت‌رسان، سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایرانی را متوقف خواهد کرد.

او توضیح داد: در ترکیه دو شرکت سوخت‌رسان فعال است. یکی از آن‌ها یک شرکت ترک است که اعلام کرده از این نظر مشکلی ندارد و به هواپیماهای ایرانی سوخت‌رسانی می‌کند.

شکرابی در ادامه افزود: اما یکی دیگر از شرکت‌های سوخت‌رسان در فرودگاه‌های ترکیه که بخشی از سهام آن مربوط به فرانسوی‌هاست، اعلام کرده که به هواپیماهای ایرانی سوخت نمی‌دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.