| کد خبر: 176699 |

◄ مجبور به نوسازی ناوگان با هواپیماهای شرقی هستیم

نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس با تایید کیفیت هواپیماهای روسی خرید آن‌ها را بلامانع و به شرط تایید استاندارهای لازم از سوی سازمان هواپیمایی مجاز اعلام کرد.

تین نیوز

نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس با تایید کیفیت هواپیماهای روسی خرید آن‌ها را بلامانع و به شرط تایید استاندارهای لازم از سوی سازمان هواپیمایی مجاز اعلام کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، سیدابوالفضل موسوی بیوکی گفت: استراتژی جدید سازمان هواپیمایی هم‌زمان با تشدید تحریم‌ها، برای خرید هواپیمای مسافربری از کشورهای بلوک شرق مثبت است، زیرا در شرایط کنونی شرایط برای تأمین هواپیماهای مورد نیاز از کشورهای غربی مانند ایرباس وجود ندارد.

او با تایید کیفیت هواپیماهای روسی گفت: این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در شرایط کنونی اگر ایران اقدام به خرید هواپیماهای مسافربری نو و بدون کارکرد از روسیه کند، این مسئله بلامانع است و می‌توان به‌خوبی از آن‌ها بهره‌برداری کرد.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی گفت: علت بروز سانحه برای هواپیماهای مسافربری روسی در ایران آن بود که ما هواپیمای دست‌دوم بازسازی‌شده را از آن‌ها خریداری می‌کردیم،

موسوی بیوکی تصریح کرد: روس‌ها بخشی از هواپیماهای دست‌دوم خود را نوسازی می‌کنند، به‌طوری‌که اسکلت هواپیما یا هلی کوپتر را بیرون آورده و تجهیزات و وسایل جدید و نو بر روی آن سوار می‌کنند.

او اذعان داشت: امروز اساس و پایه صنعت هوانوردی کشور بر روی هواپیماهای کشورهای غربی ازجمله بوئینگ، ایرباس و ای.تی.آر بنا شده است، حال اگر ایران با تحریم جدی مواجه شود، مجبور است برای نوسازی ناوگان خود از هواپیمای کشورهای شرقی استفاده کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.