| کد خبر: 176665 |

انتقاد شدید اوباما از سیاست‌های ترامپ

رئیس جمهور سابق آمریکا در اظهاراتی سیاست‌های دونالد ترامپ را به باد انتقاد گرفت.

تین نیوز

رئیس جمهور سابق آمریکا در اظهاراتی سیاست‌های دونالد ترامپ را به باد انتقاد گرفت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، بر اساس گزارش رویترز، باراک اوباما رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در آستانه انتخابات میان‌ دوره‌ای کنگره به شدت از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری این کشور انتقاد کرده و از سیاست ترامپ برای ایجاد ترس و هراس در میان مردم از مهاجران و پناهجویان انتقاد کرد.

اوباما در یک تجمع انتخاباتی برای کاندیدای دموکرات ها، ادعای جمهوریخواهان در مورد خطرناک بودن یک کاروان پناهجویان آمریکای مرکزی را مورد تمسخر قرار داد.

این کاروان مهاجران آمریکای مرکزی از مکزیک به سمت آمریکا در حال حرکت هستند و جمهوریخواهان آن را خطری برای آمریکا تلقی کرده‌اند. این در حالی است که چنین کاروانی که روزانه از تعداد آن کاسته می‌شود تا چند هفته دیگر به مرز آمریکا نمی‌رسد.

در ایام تبلیغات انتخابات میان‌دوره‌ای، ترامپ و جمهوریخواهان بارها با مطرح کردن این کاروان، تلاش کرده‌اند بحث مهاجرت را زنده نگه داشته و به نگرانی‌های مردم دامن بزنند. باراک اوباما در سخنان خود گفت شماری پناهجو و مهاجر فقیر در این کاروان هستند که صدها کیلومتر (با خاک آمریکا) فاصله دارند. تصمیم ترامپ برای اعزام نیروهای ارتش برای مراقبت از مرز  یک اقدام سیاسی است.

اوباما در ماه‌های اخیر خواهان مشارکت گسترده در در انتخابات میان‌دوره‌ای شده است. دموکرات‌ها امیدوارند با مشارکت گسترده زنان، جوانان و اقلیت‌ها بتوانند کنترل مجلس نمایندگان و مجلس سنا را در دست بگیرند.

در این میان نظرسنجی ها نشان می‌دهد دموکرات‌ها به احتمال قوی خواهند توانست کنترل مجلس نمایندگان را در دست بگیرند اما مجلس سنا همچنان در دست جمهوریخواهان باقی خواهد ماند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.