| کد خبر: 176650 |

◄ شورا فعلاً انتخاب جانشین افشانی را متوقف کرد

فرآیند انتخاب شهردار تهران در شورا متوقف شد. علی اعطا، سخنگوی شورای‌شهر تهران با اعلام این خبر گفت: تا زمان تعیین تکلیف طرح استفساریه مستثنا شدن شهرداران کلان‌شهرها از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در مجلس این فرایند متوقف شد.

تین نیوز

فرآیند انتخاب شهردار تهران در شورا متوقف شد. علی اعطا، سخنگوی شورای‌شهر تهران با اعلام این خبر گفت: تا زمان تعیین تکلیف طرح استفساریه مستثنا شدن شهرداران کلان‌شهرها از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در مجلس این فرایند متوقف شد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، صبح امروز قرار بود شرایط 12 نفر از 28 کاندید جانشینی شهردار تهران که سازمان اداری و استخدامی کشوری شرایط شهردار شدن آن‌ها را تأیید کرده بود در صحن شورا بررسی شود؛ اما پس از جلسه شورا اعطا در جمع خبرنگاران از توقف فرایند انتخاب شهردار تهران خبرداد.

او گفت: طبق برنامه زمان‌بندی که پیش‌ازاین اعلام‌شده بود مقررشده بود که امروز پنج‌نفری که قرار است به‌عنوان کاندیدای شهرداری تهران به صحن بیایند و برنامه‌هایشان را ارائه کنند معرفی کنیم اما ظرف سه روز گذشته پیشنهادی از سوی برخی اعضا ارائه شد که موجب تعویق این فرایند شد.

اعطا افزود: درحال‌حاضر طرح استفساریه‌ای درباره سرنوشت شهرداران بازنشسته در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح است و احتمالاً فردا این موضوع در کمیسیون بررسی خواهد شد؛ بنابراین در جلسه امروز شورا مقرر شد فرایند انتخاب شهردار را تا تعیین تکلیف این طرح به تعویق بیندازیم.

او ادامه داد: برهمین‌اساس تصمیم گرفتیم که امروز رأی‌گیری انجام نشود. اگر طرح استفساریه مجلس رأی بیاورد به این معناست که نظر کمیسیون این است که شهرداران بازنشسته از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان مستثنا هستند که به‌این‌ترتیب فرایند را متوقف خواهیم کرد؛ زیرا که این احتمال جدی خواهد شد که درنهایت در صحن مجلس نیز رأی بیاورد. اگر مهلت قانونی مقرر برای حضور بازنشستگان در پستی که دارند به اتمام رسید طبیعتاً باید آن روز سرپرست انتخاب شود و فرایند انتخاب شهردار جدید به‌سرعت به جریان می‌افتد.

سخنگوی شورای‌شهر تهران ادامه داد: اگر موضوع استفساریه روز یکشنبه در کمیسیون اجتماعی مجلس رأی نیاورد روز سه‌شنبه در جلسه علنی رأی‌گیری انجام خواهد شد و پنج نفر نهایی معرفی می‌شوند. به‌این‌ترتیب اگر موضوع طرح استفساریه فردا توسط مجلس رأی نیاورد ادامه فرایند از روز سه‌شنبه دنبال خواهد شد.

او درخصوص نامه شورای‌شهر تهران به سازمان امور استخدامی نیز گفت: نامه ظرف دو روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. سازمان اداری و استخدامی برای استعلام نیاز به اطلاعات بیشتری ازجمله کد ملی و سایر اطلاعات داشت چون تشابهات اسمی وجود داشته به‌هرحال اسامی اعلامی به‌صورت شفاهی اعلام کرده‌اند و سازمان اداری استخدامی استعلام آن دسته از افرادی که اطلاعاتشان کامل بوده اعلام کرده است.

اعطا افزود: فرایند هرزمانی که لازم است به‌سرعت ادامه می‌یابد؛ اما نیاز بود که در این مرحله با توجه به اینکه مجلس این موضوع را به‌صورت جدی دنبال می‌کند شورا نیز منتظر تصمیم نهایی مجلس بماند.

بنابراین گزارش اسامی زیر ۱۲ نفر مورد تأیید سازمان اداری و استخدامی هستند:

۱- معصومه ابتکار

۲- غلامرضا انصاری

۳- پیروز حناچی

۴- مصطفی سلیمی

۵- محسن پورسیدآقایی

۶- نصرالله جهانگرد

۷- مناف هاشمی

۸- ایرج معظمی

۹- عباس آخوندی

۱۰- سمیع‌الله حسینی‌مکارم

۱۱- علی اوسط هاشمی

۱۲- علی ربیعی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.