| کد خبر: 176636 |

در نشست مشترک فرماندار پارسیان و مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه اعلام شد:

◄ نصب اسکله رمپ فلزی بندر شیو

اسکله رمپ فلزی بندر شیو با اعتباری بالغ‌بر ۲۰ میلیارد ریال در آینده نزدیک ساخته و نصب خواهد شد.

تین نیوز

جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی توسعه طرح جامع پسکرانه بندر شیو با حضور میرزاد فرماندار شهرستان پارسیان و قاسم عسکری‌نسب مدیر بنادرودریانوردی بندرلنگه به همراه معاونین و مسئولین این اداره در محل فرمانداری پارسیان برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از  روابط عمومی بنادرودریانوردی بندرلنگه، میرزاد فرماندار شهرستان پارسیان ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات خوب و جهادی اداره‌کل بنادرودریانوردی هرمزگان در فعال‌سازی بندر شیو پارسیان اظهار کرد: با توجه به نزدیکی بندر شیو به بنادر کشورهای حاشیه‌نشین خلیج‌فارس ازجمله کشور قطر، در صورت فراهم کردن زیرساخت‌های بندری، این بندر می‌تواند به‌عنوان قطب فعال صادرات و پایانه‌های موادمعدنی در غرب استان هرمزگان باشد.

وی افزود: بندر شیو بهترین نقطه اقتصادی و اشتغالی برای مردم بومی این منطقه به شمار می‌رود و یکی از بهترین نقاط کشور برای سرمایه‌گذاری است و موقعیت مناسبی برای صادرات و واردات را دارد.

قاسم عسکری‌نسب مدیر بنادرودریانوردی بندرلنگه ضمن تشکر از همراهی و همدلی فرماندار محترم و مجموعه مدیران شهرستان پارسیان گفت: با استقرار دفتر نمایندگی بنادرودریانوردی در بندر شیو و ایجاد زیرساخت‌های اولیه ازجمله ایجاد رمپ خاکی و راه دسترسی بر روی موج‌شکن، نصب بیکن‌های موج‌شکن، اسقرار نرم‌افزارهای سیستم جامع دریایی، سامانه تجارت آسان، سامانه‌های بندری و اتوماسیون اداری، ضمن ایجاد بستری مناسب برای حضور شناورهای فلزی و افزایش سهم صادرات کشور به قطر، موجب تسهیل و تسریع ارائه خدمات دریایی و بندری و کاهش تردد مالکین و شناورداران از بندر شیو به بندرلنگه برای انجام امورات اداری شد.

این مقام مسئول افزود: با اهتمام ویژه و پیگیری مدیرکل محترم بنادرودریانوردی استان هرمزگان و نگاه مثبت مدیران سازمانی در فاز اول اعتبارات، اعتباری بالغ‌بر ۲۰ میلیارد ریال برای ساخت و نصب اسکله رمپ فلزی در بندر شیوء تخصیص یافت و با تحقق این امر می‌توان ضریب ایمنی شناورها مخصوصا شناورهای لندینگ کرافت در امر تخلیه و بارگیری را در بدترین شرایط جوی افزایش داد.

وی تصریح کرد: بندر شیو نقطه‌ عطفی برای رونق و توسعه شهرستان پارسیان و استان هرمزگان محسوب می‌شود و باید با تعامل و کار جهادی مشکلات را برطرف کرد تا کار احداث پس‌کرانه‌های بندر شیو به مساحت ۲۵ هکتار اجرایی شود.

بندر شیو از توابع شهرستان پارسیان در گلوگاه اقتصادی سه استان مرزی هرمزگان، بوشهر و فارس و در فاصله ۲۱۰ کیلومتری بندرلنگه واقع‌شده که بافاصله ۱۱۰ مایل دریایی (هر مایل دریایی معادل ۱,۸ کیلومتر)، نزدیک‌ترین مرز خشکی ایران با بندر الرویس قطر محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.