| کد خبر: 176623 |

◄ آمادگی راهداران خراسان رضوی برای 20 هزار کیلومتر راهداری زمستانی

223 گردنه با طول بیش از هزار کیلومتر درراه‌های سطح استان وجود دارد که علاوه بر این موارد 136 نقطه مه گیر و کولاک خیز نیز بر مشکلات و سختی‌های برف‌روبی و راهداری زمستانی می‌افزاید که این امر افزایش فرهنگ عمومی و نحوه صحیح تردد مسافران و رانندگان در زمان بارش برف در محورهای استان را می‌طلبد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی، با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما و بارش در استان، گفت: راهداران و ماشین‌آلات استان خراسان رضوی آماده چهار ماه عملیات راهداری زمستانی می‌باشند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی، ابراهیم نصری افزود: در سال گذشته بیش از پنج هزار کیلومتر برف‌روبی داشتیم که امسال نیز با شناسایی و تهیه آمار ماشین‌آلات بخش خصوصی موجود، تعیین اکیپ‌های راهداری و برف‌روبی زمستانی و به‌روزرسانی نقشه راه‌های استان و تعیین محل استقرار راهدارخانه‌های ثابت و سیار در حال آمادگی و رفع نواقص و کاستی‌ها نسبت به سال گذشته انجام‌شده است.

وی ادامه داد: این اداره با حدود 1000 نفر نیرو و 92 اکیپ در سطح استان در حال آماده‌سازی راهدارخانه‌ها اعم از آشیانه ماشین‌آلات، انبار شن و نمک، لوازم گرمایشی و تعمیر ماشین‌آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در مواجهه با شرایط بارش است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی، هم‌چنین با اشاره به وجود 566 دستگاه ماشین‌آلات راهداری، گفت: ما در سطح استان 518 دستگاه ماشین‌آلات داریم که با توجه به میانگین عمر آن‌ها، از 48 دستگاه ماشین‌آلات خصوصی جهت عملیات راهداری نیز بهره‌گیری می‌شود.

وی گفت: 223 گردنه با طول بیش از هزار کیلومتر درراه‌های سطح استان وجود دارد که علاوه بر این موارد 136 نقطه مه‌گیر و کولاک‌خیز نیز بر مشکلات و سختی‌های برف‌روبی و راهداری زمستانی می‌افزاید که این امر افزایش فرهنگ عمومی و نحوه صحیح تردد مسافران و رانندگان در زمان بارش برف در محورهای استان را می‌طلبد.

نصری در پایان افزود: علیرغم کمبود ماشین‌آلات راهداری و کمبود اعتبارات تخصیصی نگهداری راه‌ها خصوصا در طرح زمستانی، شن و نمک تمامی سوله‌ها و راهدارخانه‌های استان تامین و ذخیره‌شده و علاوه بر تهیه قطعات پرمصرف ماشین‌آلات، امکان آماده‌سازی سیستم رادیوئی (بیسیم) و ارتباط دوربین‌های نظارت تصویر دائمی با مرکز مدیریت راه‌ها نیز فراهم گردیده است.

سال گذشته راه‌های خراسان رضوی 159 روز دارای بارش برف بود که در جهت عملیات بازگشایی راه‌ها بیش از 30 هزار تن شن و نمک مصرف شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.