| کد خبر: 176602 |

◄ درخواست افشانی از شورا برای توقف فرآیند انتخاب شهردار آینده

در جلسه غیرعلنی امروز شورای‌شهر تهران، درحالی وضعیت شهردار و کاندیداهای جایگزین او بررسی خواهد شد که علی اعطا، سخنگوی این شورا از احتمال درخواست محمدعلی افشانی، شهردار تهران برای تعلیق پیش از ادامه فرآیند انتخاب شهردار آینده تا پایان بررسی استفساریه مجلس خبرداد.

تین نیوز

در جلسه غیرعلنی امروز شورای‌شهر تهران، درحالی وضعیت شهردار و کاندیداهای جایگزین او بررسی خواهد شد که علی اعطا، سخنگوی این شورا از احتمال درخواست محمدعلی افشانی، شهردار تهران برای تعلیق پیش از ادامه فرآیند انتخاب شهردار آینده تا پایان بررسی استفساریه مجلس خبرداد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، افشانی، شهردار تهران طی مکاتبه‌ای که در هفته گذشته با شورای‌شهر تهران انجام داد، درخواست کرد شورا درصورت صلاحدید تصمیم‌گیری درباره آینده شهر تهران را با هماهنگی نمایندگان امضا‌کننده استفساریه اتخاذ کند.

آنچه از این تقاضا برداشت می‌شود این است که شهردار تهران خواستار توقف در فرآیند انتخاب شهردار بعدی تا زمان تعیین تکلیف استفساریه ناظر بر «امکان یا عدم امکان مستثنا کردن شهردار تهران از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان با توجه به انتصاب این مقام مسئول از سوی منتخبان مردم در شورای‌شهر» شده است.

او در آن مکاتبه تأکید کرده بود براساس مسئولیت اجتماعی و سوگندی که یادکرده تا زمان تصمیم جدید به‌عنوان شهردار به کار خود ادامه خواهد داد.

از طرفی با توجه به اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، افشانی درصورت مستثنا نشدن صرفاً تا ۲۴ آبان شهردار پایتخت باقی خواهد ماند و شورای‌شهر که مصر است از انتصاب سرپرست برای اداره شهر پس‌ازاین تاریخ اجتناب کند، کمتر از دو هفته مهلت دارد تا از ۳۰ نامزد مطرح دعوت، برنامه  منتخبان آنها برای شهرداری را بررسی و از میان آنها گزینه اصلح را انتخاب کند. در چنین شرایطی درخواست توقف بررسی گزینه‌های جدید شهرداری از سوی افشانی به شورا واصل‌شده است.

اعطا گفت: تمام اعضا باید درباره این موضوع به جمع‌بندی برسند که احتمالاً صبح شنبه در جلسه هم‌اندیشی ابتدا این موضوع مطرح و سپس درخصوص آن تصمیم‌گیری می‌شود؛ اما تا به این لحظه اتفاق جدیدی رخ نداده و برنامه انتخاب شهردار طبق تصمیمات قبلی دنبال خواهد شد. به‌این‌ترتیب امروز مشخص خواهد شد که آیا اعضای شورای‌شهر تهران به استمهال افشانی برای تعیین تکلیف استفساریه مجلسی‌ها پاسخ مثبت می‌دهند یا اینکه ترجیح می‌دهند در فرصت ۱۳ روزه باقیمانده تا ۲۴ آبان مراحل انتخاب شهردار را پیش ببرند تا از بلاتکلیفی در اداره شهر و تعیین سرپرست برای شهرداری جلوگیری کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.