| کد خبر: 176578 |

◄ تشریح وضعیت سه پروژه ریلی مهم از زبان خادمی

راه‌آهن مراغه-ارومیه بعد از ایام سوگواری اربعین حسینی آماده افتتاح است. خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با اعلام این خبر افزود: پروژه‌های ریلی قزوین-رشت و میانه-بستان‌آباد هم در اولویت‌های بعدی برای بهره‌برداری قرار دارند.

تین نیوز

راه‌آهن مراغه-ارومیه بعد از ایام سوگواری اربعین حسینی آماده افتتاح است.  خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با اعلام این خبر افزود: پروژه‌های ریلی قزوین-رشت و میانه-بستان‌آباد هم در اولویت‌های بعدی برای بهره‌برداری قرار دارند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه‌وشهرسازی، خادمی افزود: با تلاش همکاران و اهتمام شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، پیمانکاران، مشاوران پروژه و همکاری و همراهی شرکت راه‌آهن و نیز اهتمام مسئولین استان، راه‌آهن مراغه-ارومیه طبق برنامه در مهرماه آماده بهره‌برداری شد؛ اما با توجه به ایام سوگواری اباعبدالله الحسین و اربعین مراسم افتتاح پروژه در آینده نزدیک با حضور رئیس‌جمهوری برگزار خواهد شد.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی در خصوص میزان پیشرفت فیزیکی پروژه راه‌آهن قزوین-رشت نیز گفت: در حال حاضر عملیات زیرسازی این پروژه دارای پیشرفت فیزیکی 99 درصدی است و طی 10 روز آینده احداث تقاطع هم‌سطح برای اتصال ریل در منطقه لاکان به اتمام خواهد رسید. همچنین در بخش روسازی عملیات رلواژ اول به اتمام رسیده و هم‌اکنون رلواژ دوم مسیر در دست اقدام قرار دارد.

او افزود: ایستگاه‌های امام‌زاده هاشم، لوشان و کوهین حدود 98 درصد و ساختمان اصلی ایستگاه رشت از پیشرفت فیزیکی 92 درصدی برخوردار است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان آبان ماه 8 درصد باقیمانده به اتمام برسد.

خادمی خاطرنشان کرد: پس از راه‌آهن مراغه-ارومیه، راه‌آهن قزوین-رشت در برنامه افتتاح و بهره‌برداری قرار دارد و تمام تلاش خود را برای آماده‌سازی این پروژه قبل از فصل زمستان به کار بسته‌ایم.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی اولویت بعدی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در بخش ریلی را تکمیل و بهره‌برداری از راه‌آهن میانه-بستان آباد عنوان کرد و گفت: پیشرفت فیزیکی عملیات زیرسازی این پروژه به 100 درصد رسیده و روسازی 110 کیلومتر از طول 130 کیلومتری مسیر تکمیل‌شده است.

او بابیان اینکه در صورت تخصیص اعتبارات از سوی سازمان برنامه‌وبودجه می‌توان شاهد بهره‌برداری از پروژه قبل از پایان سال بود تصریح کرد: طبق توافق قبلی باید 450 میلیارد تومان برای توسعه این محور تا محدوده شهری ائل‌گولی تأمین شود که از این مبلغ باید 150 میلیارد تومان برای احداث عرشه پل‌های بزرگ به‌صورت نقدی تخصیص یابد.

خادمی یادآور شد: البته رئیس سازمان برنامه‌وبودجه دستور تأمین اعتبار مبلغ 70 میلیارد تومان برای این پروژه را صادر کرده است. امیدواریم هر چه سریع‌تر نسبت به تخصیص مبلغ جهت تسریع در عملیات اجرایی به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل ابلاغ شود.

توسعه ریلی کشور در شرایط کنونی اقتصاد باعث افزایش ترانزیت از خاک کشورمان خواهد شد و غیرازآن با انتقال بارهای جاده‌ای به ریل ایمنی و کاهش هزینه‌ها نیز قابل دست یافتن خواهد بود. به همین دلیل شرکت ساخت توسعه خطوط ریلی را در سال های اخیر در دستور کار قرار داده و مراکز استان های زیادی را توسط خطوط ریلی به هم مراکز مهم اقتصادی مانند بنادر و مرزها متصل کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.