| کد خبر: 176545 |

همامی:

◄ 80درصد ناوگان جهت بازگرداندن زائران اعزام شده‌اند

80درصد سرویس‌ها جهت بازگشت زائران اعزام شده‌اند که البته تمام سعی ما بر این است که سفرهای داخلی را نیز مدیریت کنیم.

تین نیوز

رضا همامی، عضو هیات‌مدیره و دبیرکانون شرکت‌های مسافربری کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز در خصوص وضعیت سرویس‌دهی ناوگان مسافری در اربعین حسینی، گفت: سرویس‌دهی به زائران و مسافران از پایانه‌های مرزی به مقصد استان‌های مختلف به‌طور مرتب انجام می‌شود.

وی درپاسخ به این سوال که برخی مسافران در استان‌هایی مثل تبریز، اصفهان و شیراز نسبت به این‌که بیش‌تر ناوگان به انتقال مسافران اربعین اختصاص یافته است و برای سفرهای استانی اتوبوس کافی در ترمینال‌ها نیست،  شکایت دارند، گفت: 80درصد سرویس‌ها جهت بازگشت زائران اعزام شده‌اند که البته تمام سعی ما بر این است که سفرهای داخلی را نیز مدیریت کنیم.

او توصیح‌داد: به‌اندازه کافی ناوگان در طول سال وجود دارد تا جایی که درطول سال حتی اتوبوس‌های  ما بدون تکمیل ظرفیت اقدام به جابه‌جایی مسافران می‌کنند؛ یک زمان خاصی مثل اربعین ممکن است ناهماهنگی‌هایی به وجود آید یا کمبود ناوگان احساس شود اما اتوبوس به‌اندازه کافی در طول سال وجود دارد.

وی در خصوص سیاست فعلی سازمان راهداری برای اختصاص 80درصدی ناوگان برای بازگرداندن زائران از عراق گفت: از آن‌جایی که در یک بازه زمانی خیلی مشخص و فشرده‌‌ای زائران باید برگردانده شوند، سازمان هم به عنوان متولی حمل‌ونقل جاده‌ای کشور وظایفی روی دوش دارد و این تصمیم را گرفته است اما شرکت‌های مسافربری هم فکر مسافران خود را می‌کنند و این‌طور نیست که ظرفیتی را برای باقی سفرهای داخلی اختصاص نداده باشند.

همامی با اعلام این‌که مشکلی برای جابه‌جایی مسافران داخلی پیش نیامده است، ادامه داد: ما تجربه سال‌های گذشته را هم داشتیم و مشکل جدی وجود ندارد. مسئله این است که این جمعیت عظیم که ظرف دو هفته به تدریج از مرزها خارج شده‌اند در یک زمان مشخص چند روزه به وطن بازمی‌گردند و باید کمک شود مشکلی برای کسی به وجود نیاید.

او در عین حال اشاره‌ای هم به وضعیت فنی اتوبوس‌ها داشت و گفت: مشکلات مربوط به لوازم یدکی و قطعات گریبانگیر رانندگان شده است و درحال حاضر مالکان قابلیت خرید لوازم و قطعات را ندارند. اگر نیاز به تعمیر موتور کامل پیدا کنند ماشین آن‌ها در تعمیرگاه می‌ماند و امکان تسویه حساب ندارند. از مسئولان تقاضا داریم فکری برای این وضعیت کنند چون با این وضعیت احتمال این‌که مشکلی برای حمل و نقل مسافری به وجود بیاید زیاد است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.