| کد خبر: 176513 |

◄ اهمیت اتصال بزرگراه تبریز-اهر-پارس‌آباد به مرز بازرگان

احداث بزرگراه تبریز-اهر -پارس اباد و اتصال آن به مرز بازرگان از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است.

تین نیوز

احداث بزرگراه تبریز-اهر-پارس‌آباد و اتصال آن به مرز بازرگان از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است.  خیرالله خادمی، معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی با اعلام این خبر گفت: این مسیر یکی از پرترددترین محورهای موجود در استان است و تکمیل شدن این بزرگراه گام مهمی در کاهش سوانح جاده‌ای، کاهش ترافیک و افزایش ایمنی سفر به همراه خواهد داشت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، خادمی در بازدید از روند احداث بزرگراه اهر-تبریز با اشاره به تخصیص اعتبار در سفر رئیس‌جمهور به استان برای این بزرگراه اعلام کرد: با توجه به اهمیت این طرح برای آذربایجان‌شرقی در سفر استانی رئیس‌جمهوری به آذربایجان‌شرقی مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان به طرح تخصیص یافت که تاکنون دریافتی صورت نگرفته؛ اما بر همین اساس سرعت عملیات اجرایی در طرح افزایش‌یافته ‌و پیمانکاران در تمام قطعات مشغول فعالیت هستند.

اوی افزود:‌ در صورت وصول تخصیص اعتبار ذکرشده تا پایان سال مالی ۱۳۹۷ حدود ۳۱ کیلومتر دیگر از این محور به بهره‌برداری می‌رسد.

خادمی بابیان این‌که طول بزرگراه اهر-تبریز ۹۵ کیلومتر است، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۴۴کیلومتر از محور به‌صورت چهارخطه زیر عبور ترافیک قرار دارد و پیشرفت کل قطعات در حال اجرا نیز بیش از ۶۵ درصد است.

معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی ضمن توضیح قطعات این طرح تاکید کرد: قطعه یک این طرح زیر عبور ترافیک قرار دارد و قطعه ۲ الف طرح نیز با پیشرفت ۶۱ درصد در حال اجرایی شدن است و اکنون ۳ کیلومتر از آن به اتمام رسیده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور پیشرفت قطعه سه بزرگراه تبریز-اهر را ۹۱ درصد اعلام کرد و افزود: ‌۱۶ کیلومتر از این قطعه اکنون زیر عبور ترافیک قرار دارد.

خادمی اعتبار ابلاغی سال جاری برای این طرح را ۱۹ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: تا‌کنون ۹۷ درصد از این اعتبار از طریق اسناد خزانه اسلامی به طرح تخصیص‌یافته است.

معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی تاکید کرد: این بزرگراه یکی از شریان‌های اصلی در آذربایجان‌شرقی در اتصال به شبکه بزرگراهی کشور محسوب می‌شود و موجب ارتباط شهرستان‌های اهر، کلیبر، مشکین، هریس، ورزقان و خواجه با مرکز استان می‌شود.

با توجه به اهمیت بالای ترانزیتی منطقه شمال غرب ایران، توسعه راه‌های این استان از اهمیت خاصی برخوردار است و با انجام این مهم ایران قادر خواهد بود بخش زیادی از بار کشورهای آسیای مرکزی و ترکیه را به جاده‌های خود جذب کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.