| کد خبر: 176476 |

حمل ۹۶۱ تن ریل‌ محور یزد-اقلید؛ بزودی

◄ ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی اتصال ریلی استان یزد به فارس

اتصال ریلی استان یزد به فارس به طول ۲۷۴ کیلومتر است که ۲۸ کیلومتر آن در استان فارس قرار دارد و در کل ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تین نیوز

مدیرکل راهآهن فارس، گفت: خط ریلی که اتصال ریلی استان یزد به فارس را برقرار می‌کند طولی برابر با ۲۷۴ کیلومتر دارد که ۲۸ کیلومتر آن در استان فارس قرار دارد و در کل ۹۲درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، غلامحسین ولدی افزود: جهت تسریع در روند اجرایی که بهره‌برداری هر چه زودتر از این پروژه را در پی خواهد داشت باید همزمان ریل‌گذاری از ایستگاه راه آهن اقلید آغاز شود.

وی گفت: طبق توافقاتی که مابین شرکت ترکیب حمل‌ونقل و قرارگاه سازندگی فجر صورت گرفت مقرر شد ریل‌های مورد نیاز جهت شروع عملیات ریل‌گذاری(اقلید-یزد) از ایستگاه مهریز به ایستگاه اقلید حمل شود.

وی ادامه داد: کل ریل موجود برای شروع عملیات ریل‌گذاری از اقلیدبه یزد به میزان ۹۶۱ تن است (۷۹۰ تن ریل ۲۵متری و ۱۷۱ تن ریل ۱۸ متری)است و حمل این میزان ریل بزودی عملیاتی می شود.

ولدی تصریح کرد: به شرط این‌که اعتبارات لازم جهت ادامه عملیات تامین شود این پروژه قابلیت افتتاح در سال ۹۸ را دارد.

وی توضیح داد: طبق گفته‌های نماینده مجری طرح ،تا کیلومتر۱۳۰ مسیر ریسه ریل و ۹۱ کیلومتر مسیر قشر اول بالاست‌ریزی انجام شده است وی گفت: هم چنین تا کیلومتر ۸۰ مسیر ریل‌گذاری شده که از این میزان ۳۰ کیلومتر ابتدایی آن (تا ایستگاه مهریز) آماده بهره‌برداری است.

او افزود: با پیگیری‌های انجام شده در این اداره، جلسه‌ای با حضور مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس مدیرعامل شرکت ترکیب حمل‌ونقل ، نمایندگان و مشاوران شرکت های مجری طرح در خصوص تسریع در روند اجرای پروژه یزد-اقلید در محل راه آهن فارس برگزار شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    نشریه تین نیوزفاقدنقشه خطوط ریلی است همین خط ازکجاعبورمیکند ازکدام شهر