| کد خبر: 176343 |

◄ نگاه یخچال‌داران به مصوبه تن کیلومتر

متاسفانه در خلا مدیریتی وزارت صنعت و معدن همه فکر و ذکر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای موضوع لاستیک شده است که بر کنترل سایر مشکلات بخش حمل و نقل تاثیر گذاشته است.

تین نیوز

عبدالله خانعلی رئیس انجمن رانندگان کامیون‌های یخچال‌دار استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز نسبت به تصویب تن بر کیلومتر بدون کسب نظر بخش یخچال‌داران در کارگروه ویژه انتقاد کرد.

وی دراین‌باره گفت: در اولین جلسه وزارت راه و شهرسازی که همه فعالان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای حضور داشتند قرار بر تشکیل کارگروه تخصصی شد اما جلسات کارگروه از همه بخش‌ها نبود و در تعیین شاخص‌های تن‌کیلومتر از یخچال‌داران و حاملان مواد فاسدشدنی نظرخواهی نشده است.

او بابیان این‌که نسبت به خروجی این مصوبه نگرانیم مدعی شد که از بخش شاغلان فرآورده‌های نفتی نیز در جلسات کارگروه حضور نداشتند.

خانعلی هم‌چنین به موضوع عدم مدیریت وزارت صنعت و معدن در بخش لاستیک اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه در خلاء مدیریتی وزارت صنعت و معدن سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مجبور به ورود به موضوع لاستیک شده است.

وی بابیان این‌که از زمان شروع اعتراضات کامیون‌داران اقدامات مفیدی انجام‌شده است، گفت: سازمان راهداری نباید به عامل توزیع  لاستیک تبدیل شود و تمام‌ کارها را تحت‌الشعاع این موضوع قرار دهد.

خانعلی این را هم گفت که ماشین یخچالی به دلیل تفاوت وزن 3 تا 4 تنی از سایر کامیون‌ها  نیازمند اتخاذ تفاوت در ضریب بار و تناژ است. ضمن این‌که  کرایه کامیون یخچالی از گذشته 1.6 برابر کرایه چادری بوده است و نگران این هستیم که در صورت ابلاغ نهایی  با جزییات این مصوبه موافق نباشیم.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز چندی پیش تعیین کرایه حمل‌ونقل جاده‌ای داخلی بار بر اساس تن-کیلومتر در شورای عالی هماهنگی ترابری کشور به تصویب رسید.

 بر اساس آمارهای رسمی کشور باوجود تلاش‌های صورت گرفته برای بالا بردن سهم راه‌آهن در جابه‌جایی بار هم‌چنان حدود ۹۰ درصد از جابه‌جایی‌های بار اقتصادی کشور از طریق جاده انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مالک نخعی 3 1

    با سلام خدمت آقای خانعلی
    همانطور که مستحضرید نماینده کانون کامیونداران کشور و کانون رانندگان کشور در جلسات تن - کیلومتر حضور داشت و مکرر اخبار روند پیگیری منتشر می شد ، شما می بایست سلسله مراتب را رعایت کرده و از کانون مربوطه روند و شرایط محاسبات را پیگیری می کردید تا اینکه نگرانی خودتان را رسانه ای کنید !
    لذا برای تنویر افکار عمومی عرض می کنم ، لطفا به معاونت حمل کالای کشور مراجعه کنید و تصریح قانون در رابطه با صرایب را جویا شوید ،
    ضمنا بوژی کاران و سنگین کاران کشور ، سوخت رسان ها ، بونکر کاران ، کفی کاران ، لبه داران ، چادری کاران و…… .. هیچ کدام در جلسات حضور نداشتند ولی از طریق تشکلات خود ضرایب حمل ترافیکی ، حمل مواد خطرناک و…… .. را از دفتر حمل کالا پیگیری کرده و می کنند .

  • خدادادبکرانی 4 0

    باسلام
    جناب خانعلی خوبه چند ماه هست که بحث تن بر کیلومتر شده نقل مجالس حمل ونقل«»
    طرحی که شما ۴۰ساله نتونستید کشف کنید وبه اون برسید در عرض سه سال توسط جوانان برومند این سرزمین طراحی وگرد آوری شد«»
    تمام مهرهای کارشناسی ومهندسی
    به پای این طرح نشیت«»
    کارشناسانی که پایین این طرح رابامهر خودشون رنگین کردند قطعاازلحاظ مهندسی وفنی موارد ذکرشده شمارا لحاظ کرده اند .ولی اگر شما منظورتان این است که بایدبااجازه شخص شما جلسات برگزار می شد. این خودخواهی وخودبینی شمارامی رساند«.

  • سیددلاورموسوی 4 1

    با سلام و ادب.
    جناب خانعلی از روند تصویب تن بر کیلومتر اظهار نگرانی کرده اید و از اینکه دراولین جلسه با وزیر راه و شهرسازی حضور داشته اید وو
    یاداوری میکنم که که اکثر فعالان صنف در جلسه فوق حضور داشتند اما طرحهایی که در ان جلسه پیشنهاد گردید اکثرآ توسط خود رانندگان ارائه شد.
    اگر خاطر مبارک باشد تن بر کیلومتر و کارگروه را بنده رسما طی نامه ای که به امضا حضار رسید تحویل وزیر راه دادیم.
    شما هم دو برنامه ارائه کردید که دقیقا حضورذهن دارم که وقتی شما به وزیر گفتید که این صنف را بحال خود رها کنید و ما توقعی از دولت نداریم و دولت هم توقعی از ما نداشته باشد.
    این مطلب باعث تعجب وزیر شد و از شماپرسیدند که چطور ما صنف را بحال خود رها کنیم!!
    مطلب دیگر شما این بود که نیمه یدکهای دست ساز و غیرشرکتی را از حمل ونقل خارج کنید .که این مطلب شما هنوز برای بنده مجهول مانده.
    وقتی شما خودرا رئیس هیئت مدیره یخچالداران معرفی میکنید و در جلساتی که باید با درایت و تفکر برای حمل ونقل کسب امتیازکرد مسائلی را بیان میکنیدکه بجز ضررچیزی عاید این صنف و حمل ونقل نمیشودفکر میکنید جای تقدیر وتشکر هم دارد.
    شما عنوان کرده اید که از شما بعنوان صنف یخچالدار باید درجلسه تصویب تن برکیلومتر نظر میخواستند.
    درصورتیکه از ۳۷۶۰۰۰کامیون فعال جاده براساس امار خودشما ۲۶۰۰دستگاه یخچالدار وجود دارد.
    چطور میشود این درصد کم برای کل حمل ونقل تصمیم بگیرد یا نظربدهد.

    فقط به یک نکته اشاره میکنم که در رفت و برگشت عزل رئیس هیئت مدیره کانون هدفهایی نهفته بود که به لطف همت دوستان همه نقش بر اب شد.

    • خانعلی ، رییس انجمن رانندگان کامیون های یخچال دار استان تهران 4 1

      A. KHANALI:
      با سلام و احترام
      جناب آقای سید دلاور موسوی بر خلاف میل باطنی این جوابیه را در پاسخ به اعتراض جنابعالی می نویسم، ایکاش کمی با دقت بیشتری به عرایض بنده توجه میکردید و از زوایای دیگری هم به حرف های بنده نگاه می کردید و اینقدر عجولانه دیگران را قضاوت نمی کردید و به نظرات دیگران هم احترام قائل می شدید، چون هر کسی مجاز است نقطه نظرات خود را ابراز نماید، بعد از چهل سال رانندگان زحمتکش حرکتی در جهت بهبود وضعیت اقتصادی و شرایط شغلی خویش انجام دادند حال هر کسی با هدف چهره شدن بر این موج سوار شده و قصد مصادره آن به نام و نفع خویش دارد ،
      بر خلاف تصور و خواست جنابعالی که قصد دارید پیشنهاد تن کیلومتر را بنام خودتان ثبت کنید و ظاهرا خود را نماینده رانندگان کلیه بخشهای حمل و نقل می دانید، بنده هیچ اصراری نه تنها بر نمایندگی از طرف کلیه رانندگان نداشته و ندارم، حتی در مورد همکاران صنف خودم هم ندارم، بلکه همانطور که از نام انجمنی که در آن قبول مسولیت کرده ام،، انجمن رانندگان کامیون های یخچال دار استان تهران است، پیداست بر خلاف شما معتقد به مدیریت و اداره تخصصی و جداگانه هر بخش از حمل و نقل بدست انجمن ها و نمایندگان خوشان هستم و بر خلاف شما فقط در مورد صنف یخچالی اظهار نظر کرده ام و میکنم چون نگاه بنده سنتی نیست و به اعتقاد بنده دوران نگاه سنتی در هر زمینه ای گذشته است، بنابراین به استناد فرمایشات خودتان خواهشمندیم بخشهای دیگر در مورد این درصد کم ولی بسیار مهم و حساس و تخصصی صنف یخچالی اظهار نظر و تصمیم گیری نفرمایند ،
      در خصوص صحبت بنده با وزیر ،، شما فکر نمی کنید شاید دیگران از زاویه دید شما به مسائل نگاه نمی کنند، منظور بنده از این که این صنف را بحال خود رها کنید نشان دادن ناراحتی و اعتراض خود از نحوه مدیریت و عملکرد سازمان راهداری و این که حالا که سازمان راهداری کار مفیدی برای این صنف نمی کند این صنف را بحال خود رها کند، بوده است،
      مطلب دوم در مورد قسمت دوم اعتراض شما، جلوگیری از تولید و جمع آوری نیمه یدکهای ( تریلی
      های ) دست ساز ،، اولا که در حضور وزیر راه نبوده آمار اشتباه به شما داده اند، ولی بر فرض صحت به نظر شما آیا استاندارد سازی کاری ناپسند و نا درست است که در مقابل آن جبهه گیری می کنید؟
      آیا شما منکر غیر استاندارد و غیر ایمن بودن نیمه یدکهای دست ساز هستید؟
      آیا شما منکر این هستید که عامل بسیاری از تصادفات و خسارات و مرگ و میرهای جاده‌ای و دیات پرداختی شرکتهای بیمه‌ای همین نیمه یدکهای دست ساز هستند ؟ آیا از دید شما این موارد ضرر و زیان محسوب نمی شود،؟ از دید شما خریدن نیمه یدکهای استاندارد ضرر است؟ آیا این که به هر دلیلی این موضوع برای شما مجهول مانده به کل جامعه حمل و نقل و مسولین و فعالین تعمیم داده می‌شود؟
      در مورد تصویب تن کیلومتر هم بنده تنها در مورد نگرانی صنف یخچالی از چگونگی تهیه طرح اظهار نظر کرده ام نه سایر بخش‌ها،، که حق مسلم خود می دانیم و بدلیل اینکه شخصیت حقوقی هستم نیاز به گرفتن اجازه از کسی ندارم، اظهار نظر بنده فقط در مورد صنف یخچالی است و انتظار تقدیر و تشکر از کسی را هم ندارم.،
      در مورد اینکه در جلساتی که باید با درایت و تفکر برای حمل و نقل کسب امتیاز کرد باید خدمت جنابعالی عرض کنم بنده هم دقیقا با همین ذهنیت این سخنان را عرض می کنم،
      در خصوص آمار یخچالدار هم ایکاش حق مطلب را ادا می کردید، بنده هرگز عدد اعلامی 2600 شما را در هیچ کجا اعلام نکرده ام، چون اگر کمی دقت میکردید و به سالنامه آماری سازمان راهداری مراجعه میکردید هرگز چنین عددی را به زبان نمی آوردید چون آمار واقعی ریز و درشت ناوگان یخچالی بسیار بیشتر از عدد اعلامی شماست،، صحبت بنده فقط در مورد نیمه یدکهای یخچالدار بوده که تعداد همان ها هم بسیار بیشتر از عددی است که شما از زبان بنده اعلام کرده اید،
      در مورد کنایه رفت و برگشت عزل رییس هییت مدیره کانون و هدف هایی که به نظر شما در آن نهفته بود و به لطف و همت شما دوستانتان همه نقش بر آب شد هم لطف کنید و اطلاع رسانی کنید و برای اذهان عمومی ایجاد تشویش نفرمایید واقعیت ها را عنوان و شفاف سازی کنید
      به خیال خودتان با تخریب وجهه بنده قصد مطرح کردن خودتان را دارید و میخواهید به خواننده اینگونه القا کنید که خانعلی به دنبال کسب موقعیت و پستی در هیات مدیره کانون کشوری است، غافل از اینکه این گونه صحبت کردن نشانه بی اطلاعی جنابعالی و دوستانتان از مسائل حقوقی و قانونی تشکلات است،
      چون انجمنی که بنده عضو هیات مدیره آن هستم تا کنون عضو کانون کشوری نشده است و طبق قانون هیات مدیره انجمنی که عضو کانون نشده باشد نمی تواند کاندید هیات مدیره کانون شود،
      مورد بعدی طبق مفاد اساسنامه کانون کشوری که ایراد جدی بر آن وارد است و ایجاد محدودیت می نماید، صرف عضویت انجمن در کانون ملاک کاندیداتوری آن در هیات مدیره کانون نمی باشد، بلکه انجمن باید 3 سال سابقه عضویت در کانون داشته باشد،
      بر فرض صحت برداشت و ادعای جنابعالی که خانعلی می خواهد کاندید انتخابات هیات مدیره کانون شود، از آنجا که ملاک عمل قانون است و خانعلی و انجمن ایشان شخصیت حقوقی هستند ، آیا از نظر شما عضویت انجمنی که بنده عضو هیات مدیره آن هستم در کانون و کاندید شدن بنده در هیات مدیره کانون ایراد قانونی دارد؟ شما انتقاد بنده را به گونه ای عنوان کرده اید که گویا خانعلی می خواهد عملی خلاف قانون و شرع و عرف انجام دهد،
      حال پرسش هایی مطرح است؟ آیا در حال حاضر شما راننده حرفه‌ای ناوگان عمومی جاده‌ای حمل کالا هستید؟ آیا در حال حاضر دارای کارت هوشمند رانندگی معتبر هستید ؟ آیا مالک کامیون هستید؟
      آیا شما عضو هیات مدیره انجمنی هستید یا یک شخصیت حقیقی هستید؟
      جهت مزید اطلاع حضرتعالی و دوستانتان باید عرض کنم انجمن ها شخصت های حقوقی مستقلی هستند و به استناد ماده 178 قانون کار جمهوری اسلامی ایران مجبور به عضویت در کانون نمی باشند و عدم عضویت انجمنی در کانون مربوطه نافی استقلال و به رسمیت نشناختن فعالیت آن نمی شود، که شما و دوستان میفرمایید بروید از کانون بپرسید،
      در پایان از جنابعالی خواهشمند است ضمن مطالعه بیشتر قوانین و مقررات با در نظر گرفتن انصاف و حقیقت و وجدان ، اگر چیزی پنهانی وجود دارد،، حقایق را برای همگان افشا کنید، با تمام احترامی که برای شما و دیگر همکاران قائل هستم باید عرض کنم نحوه صحبت کردن شما عوام فریبانه و به اصطلاح امروزی پوپولیستی است ،، مشکل من راننده این است که علیرغم عدم اطلاع کافی از مسائل قانونی و حقوقی صنفی، خود بزرگ بین بوده و دیگران را قبول ندارم ، و به هر قیمتی خواستار چهره شدن هستم،
      بنده به توصیه و خواست کسی قدم در این راه نگذاشته ام و پروانه فعالیت قانونی خویش را از جمهوری اسلامی ایران گرفته ام، و بخاطر خوشایند و ناراحت شدن کسی حرفی را نخواهم زد و کاری را نخواهم کرد و بخاطر کسی هم دست از عقاید و فعالیت های خویش بر نخواهم داشت، هر کاری و حرفی را که به صلاح صنف یخچالی بدانم انجام خواهم داد، چون فکر می‌کنم فردی واقع گرا، مستقل و به دنبال نوآوری هستم، اینکه اگر کسی متفاوت از ما فکر کرد او را متهم کنیم به نظر بنده کار پسندیده‌ای نیست باید یاد بگیریم آستانه تحملمان را بالا ببریم،
      ارادتمند شما خانعلی

  • علی پناه پور 0 2

    اینکه آقای خانعلی گفتند تفاوت وزن یخچال با سایر دیگر کشندها ۳ الی ۴ تن تفاوت وزنی دارد احتمالا ایشان یخچال را با نیمه یدک کانتینر بر یا همان تیغه مقایسه کرده اند وگرنه یخچال بعضا با چادر یک تن اختلاف وزن دارد و در مواردی هم هست که وزن یخچال و ترانزیت چادری هم وزن هستند در مورد سوخت هم بنده یخچال کار کردم اگر مخازن را پر نکنن نبرن نفروشن سوخت داخل کارت جوابگو هستش

  • سیددلاورموسوی 0 0

    سلام.
    جناب خانعلی.
    موارد متعددی را ردیا قبول کرده اید.
    در این سایت قصد مشاجره ندارم.
    اما شما بنده و دیگر دوستان را متهم به خودنمایی و ادعای مالکیت طرح تن برکیلومتر کرده اید!!
    حتما اطلاع دارید که نزدیک به ۳ سال است که بنده و دوستان محوریت مدیریت گروه علم و عمل را به عهده داریم و طرح تن بر کیلومتر یکی از کارهایی است که گروه علم وعمل از ۳ سال یا بیشتر از ۳ سال در دستور کار خود داشته.
    ما ادعایی نداریم اما اسناد فعالیت ما همه موجود است.
    شما که در جلسه با وزیر حضور داشتید که پیشنهاد دهنده طرح تن بر کیلومتر بنده بودم.
    حتما خاطرتان هست که وزیر راه به بنده ماموریت دادند ظرف مدت ۱۰روز کاری طرح اولیه را تحویل سازمان بدهم.
    حتما نمایندگی جناب نخعی ازطرف کانون کامیونداران و کانون رانندگان در کارگروه تن بر کیلومتر را قبول دارید؟
    در فرصت های بعدی بقیه موارد را پاسخ خواهم داد