| کد خبر: 176333 |

◄ عودت وجه ریال با زائران در صورت عدم دریافت ارز

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران از عودت وجه ریال به افرادی که ارز دریافت نکردند پس از مراسم اربعین خبر داد.

تین نیوز

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران از عودت وجه ریال به افرادی که ارز دریافت نکردند پس از مراسم اربعین خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، مسعود خاتونی گفت: درصورتی‌که هریک از زائران به هر دلیلی از دریافت ارز منصرف شود، مطمئن باشد که پس از مراسم اربعین وجه ریال پرداختی آن‌ها عودت داده خواهد شد.

او درباره علت مشکلات به وجود آمده در پرداخت ارز به مشکلاتی از قبلی زیرساخت‌های نامناسب عراق برای برق، اینترنت و... ،کم‌ترین همکاری  بانک مرکزی این کشور با بانک‌ملی  اشاره کرد و گفت:

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران افزود: طرف عراقی تعهد کرده بود از روز دوشنبه (۳۰ مهرماه)، ۵۱ نقطه و ۲۵۱ باجه را در اختیار بانک ملی ایران قرار دهد که به تعهد خود عمل نکرد.

او افزود: بر همین اساس عراق مرز چذابه و فرودگاه نجف را در اختیار بانک ملی قرار نداد، همین امر موجب شد، بیش از ۱۴‌درصد زائران از این نقاط عبور کرده و این ترافیک و ازدحام به داخل شهرهای نجف، کربلا و کاظمین منتقل شود.

خاتونی بیان کرد: هم‌چنین باد و طوفان در مرز مهران و شلمچه نیز تمام زیرساخت‌ها را از بین برد و به دلیل این‌که فعالیت مجدد این ایستگاه‌ها پس از ۱۲ ساعت آغاز شد، این دسته از زائران نیز از مرز عبور کرده و به داخل شهرها رفتند.

او گفت: ارز به‌صورت گروهی در اختیار زائران قرار داده شد و همچ‌نین سرویس‌ها از حالت آنلاین به  آفلاین تبدیل شد.

به گفته این عضو هیات مدیره بانک ملی ایران اکنون با گذشت حدود شش روز از این طرح در هیچ‌یک از ایستگاه‌ها کمبود مالی وجود ندارد و زائران به‌صورت منظم ارز موردنیاز خود را دریافت می‌کنند.

خاتونی هم‌چنین گفت: یک ساختمان نیمه‌کاره، پرداخت ارز به زائران آغاز شد البته بانک به‌خوبی آگاه است که این شرایط در شان و مناسب زائران نبوده اما در شرایط فعلی و با توجه به مشکلات ذکر شده، بهترین اقدام بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.