| کد خبر: 176309 |

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در دفاع از اسلامی مطرح کرد؛

◄ خطای انسانی بیش‌ترین سهم را در سقوط هواپیماهای ایران 140 داشت

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هواپیماهای ایران 140 که دچار سانحه شدند بیش‌تر به دلیل خطای انسانی بود.

تین نیوز

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به انتقاد تعدادی از نمایندگان مجلس نسبت به حضور اسلامی وزیر راه و شهرسازی در پروژه ایران 140 که منجر به سقوط سه‌فروند هواپیما شده بود واکنش نشان داد و گفت: هواپیماهای ایران 140 که دچار سانحه شدند بیش‌تر به دلیل خطای انسانی بود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، شب گذشته فیضی نماینده مردم سرعین در مجلس در نشست علنی (شنبه، پنجم آبان) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با محمد اسلامی، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به پروژه ایران 140 اشاره کرد و در انتقاد گفت: شما مجری و متولی پرونده هواپیماسازی ایران 140 بودید، تا آن‌جا که من خبر دارم سه فروند از این هواپیماها سقوط کرده و مابقی آیا در دل آسمان‌ها پرواز می‌کنند یا در کنج آشیانه‌ها خاک می‌خورند از این‌رو این مسئله باید برای مردم شفاف‌سازی شود و بگویید که ثمره بیش از 200 میلیون دلار سرمایه‌گذاری چه بوده است.

اسلامی نیز در توضیح این مسئله حضور در پروژه ایران 140 اظهار افتخار کرد این‌که در این پروژه کار کرده را «افتخار» خود و یکی از «نمادهای موفقیت صنایع دانش‌بنیان» نامید و عنوان کرد: اگر این هواپیما الان پرواز نمی‌کند به معنای این نیست که توان پرواز ندارد.

علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری پس از آن به این موضوع واکنش نشان داد و عنوان کرد: دانش کسب شده در هواپیماسازی با مدیریت محمد اسلامی، امروز در ساخت انواع پهپاد و موشک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او در ادامه گفته؛ امروز با انتقال دانش هواپیماسازی، کشور دارای بانک اطلاعاتی طراحی هواپیما شده است که تنها چند کشور به این بانک اطلاعاتی دسترسی دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اظهار به این‌که کشورهایی، میلیاردها دلار صرف ایجاد زیرساخت‌های هواپیماسازی کرده‌اند اما هنوز موفق نشده‌اند هواپیمای مناسبی به بازارهای جهانی معرفی کنند، این در حالی است که دسترسی کشور ما به زیرساخت‌ها با حداقل هزینه انجام شده است.

عابدزاده افزوده است؛ هواپیماهای ایران 140 که دچار سانحه شدند بیش‌تر به دلیل خطای انسانی بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    پس چرا اجازه پرواز به 140 نمیدید؟