| کد خبر: 176289 |

◄ شمارش معکوس برای بنزین دونرخی

اگر مصرف کشور افزایش بیش از اندازه‌ای نداشته باشد دو نرخی شدن و سهمیه بندی قطعا منتفی خواهد بود. تنها مشکل قاچاق باقی می‌ماند که باید راهی برای جلوگیری از آن یافت.

تین نیوز

عضو کمیسیون انرژی مجلس از احتمال فعال شدن سامانه هوشمند کارت سوخت ظرف دو هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مجید ناصری‌نژاد با اشاره به این نکته که زیرساخت‌های سامانه هوشمند کارت سوخت در کشور مهیا شده است، اظهار کرد: براساس پیش‌بینی‌ها ممکن است با پایان یافتن مراسم اربعین و بازگشت زائران به کشور که تا دوهفته آینده ممکن است به طول بینجامد احتمال دو نرخی شدن سوخت قوت بگیرد.

نماینده مردم شادگان در مجلس در توضیح جزئیات احتمال دو نرخی شدن حامل‌های انرژی نیز، گفت: بر این اساس 60 تا 80 لیتر بنزین سهمیه‌ای با نرخ هزار تومان در هر لیتر در اختیار مصرف‌کنندگان قرار داده خواهد شد و نرخ دوم با قیمتی که گفته می‌شود نزدیک به فوب خلیج فارس است در جایگاه‌ها به مصرف کنندگان ارائه می‌‍شود. البته در این خصوص باید اذعان داشت در خصوص نرخ دوم گمانه‌زنی‌های مختلفی وجود دارد و مسئولان ذیربط تا به امروز به جمع‌بندی درستی در این باره دست پیدا نکرده‌اند.

وی در خصوص این نکته که تا چه حد احتمال دونرخی شدن بنزین می‌تواند جدی باشد، تصریح کرد: اگر مصرف کشور افزایش بیش از اندازه‌ای نداشته باشد دو نرخی شدن و سهمیه بندی قطعاً منتفی خواهد بود. تنها مشکل قاچاق باقی می‌ماند که باید راهی برای جلوگیری از آن یافت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس  به این مطلب اشاره داشت که براساس قانون دولت قادر است در صورت ضرورت به افزایش نرخ بنزین اقدام کند، خاطرنشان کرد: اینکه سهمیه بندی و افزایش قیمتی را شاهد نبوده‌ایم و نیاز مصرف بنزین جامعه تامین شده نشان از این دارد که هنوز تصمیمی از سوی دولت گرفته نشده، اگر مردم در چند ماه باقی مانده در مصرف بنزین صرفه جویی کنند ممکن است تا پایان سال افزایش قیمت و سهمیه بندی را شاهد نباشیم. دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تلاش هستند تا از افزایش قیمت و یا سهمیه‌بندی سوخت جلوگیری کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.