| کد خبر: 176260 |

◄ مهم‌ترین درخواست صنفی فعالان ریلی از وزیر آینده راه‌وشهرسازی

نوسازی ناوگان ریلی مهم‌ترین درخواست فعالان حوزه حمل‌ونقل ریلی از وزیر پیشنهادی راه‌وشهرسازی است.

تین نیوز

نوسازی ناوگان ریلی مهم‌ترین درخواست فعالان حوزه حمل‌ونقل ریلی از وزیر پیشنهادی راه‌وشهرسازی است.

به گزارش تین‌نیوز، یک کارشناس ریلی در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره چالش‌های حوزه ریلی و انتظارات این بخش از وزیر راه آینده گفت: اگر بگوییم که حوزه ریلی در بخش تامین ناوگان 50 سال عقب است، بیراه نگفته‌ایم.

امامی

محمود امامی ادامه داد: سیستم ریلی کشور از برخی از کشورهای پیشرفته حدود 100 سال عقب‌تر است و نوسازی این ناوگان مهم‌ترین خواسته صنفی ما است.

امامی افزود: در کشورهای اروپایی سیستم ریلی ارزان‌قیمت و تندرویی تحت عنوان قطارهای سریع‌السیر ... وجود دارد که امکان خرید آن در کشور ما نیز وجود دارد و مسئولان باید به سمت استفاده از این مدل تکنولوژی‌ها بروند.

مدیرعامل شرکت ماربین (قطار سبز) اضافه کرد: تامین منابع مالی خواسته دیگری است که می‌تواند از چالش‌های بسیاری مثل تاخیر در پروژه‌ها و... جلوگیری کند.

این عضو انجمن ریلی توضیح داد: شرکت‌هایی مثل رجا با مشکلات مالی بسیاری روبه‌رو هستند که برای ارائه خدمت بهتر و بیشتر به کمک دولت نیاز دارند.

او ادامه داد: حمل‌ونقل ریلی مستعدترین نوع حمل‌ونقل برای رفاه حال مردم و صاحبان بار است که انتظار می‌رود وزیر راه آینده کشور به آن توجه داشته باشند.

امامی با این توضیح که شناخت کاملی از محمد اسلامی ندارد اما سوابق وی با حوزه حمل‌ونقل و مسکن و شهرسازی مرتبط است، افزود: البته تامین منابع مالی فقط به تصمیمات وزارت راه‌وشهرسازی بستگی ندارد و وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی هم از نهادهای تصمیم‌گیر در این زمینه هستند.

این کارشناس ریلی تصریح کرد: بنابراین نحوه ارتباط وزیر پیشنهادی وزارت راه‌وشهرسازی با وزیر کار و سایر دستگاه‌های مربوطه در جهت تسریع و تسهیل در فرآیند تصمیم‌گیری‌ها، نیز مهم است که امیدواریم وزیر راه به آن توجه کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.