| کد خبر: 176215 |

◄ جزییات برگزاری مسابقه «پلاسکو نو»

جزییات برگزاری مسابقه «پلاسکو نو» اعلام شد.

تین نیوز

پیرو توافق صورت گرفته بین بنیاد مستضعفان و شهرداری تهران درخصوص برگزاری مسابقه طراحی ساختمان پلاسکوی جدید، شرایط و شاخصه‌های شرکت در این مسابقه منتشر شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد مستضعفان، علاقمندان برای شرکت در مسابقه طراحی ساختمان جدید پلاسکوجدید که با عنوان «پلاسکو نو» برگزار می‌شود باید طراح‌های خود را تا حداکثر ۱۱ آبان‌ماه به دبیرخانه این مسابقه ارسال کنند.

برمبنای اعلام دبیرخانه این مسابقه، طرح‌های ارایه شده برای مجتمعی با عرصه موجود (محدوده طرح): حدود ۱۰۲۸ مترمربع، منطبق بر محل برج تخریب‌شده، سطح اشغال ۱۰۰ درصد و با تعداد کل طبقات: ۲۰ طبقه (شامل ۱۵ طبقه روی زمین و پنج‌طبقه زیرزمین) باشد.

براساس آن‌چه که در شرایط شرکت در این مسابقه آمده، در طراحی‌های انجام‌شده، باید یک طبقه از طبقات روی زمین برای یادمان شهدای آتش‌نشان در نظر گرفته‌شده، ارتباط ساختمان جدید و ساختمان موجود پنج طبقه شمالی صرفا از تراز همکف پیش‌بینی شود. رعایت ضوابط طرح تفصیلی در مورد تامین پارکینگ‌های موردنیاز و رعایت جرائم آثار و ضوابط مندرج در مصوبه کمیسیون ماده ۵ از دیگر الزامات این مسابقه طراحی است.

این اطلاعیه هم‌چنین در خصوص معیار‌های پایه مورد توجه در ارزیابی پیشنهادات، نیز آورده است: در طراحی‌های صورت گرفته، طراحی‌هایی شانس بیشتری خواهد داشت که در آن‌ها به این اصل که پلاسکوی جدید باید یادمانی برای پاسداشت ارزش‌های محیطی-تاریخی شهر و قدرشناسی شهر و شهروندان از شهدای آتش‌نشان باشد توجه شده باشد.

این گزارش می‌افزاید: از سویی ارائه طرح‌های معمارانه، خلاق، ماندگار و پایدار و معرف زبان معماری امروز در سازگاری و احترام به ارزش‌های موجود در بافت تاریخی، در کنار میزان اجرایی بودن طراحی صورت گرفته؛ از دیگر فاکتور‌هایی است که هیات داوران بران‌ها تاکید دارند.

این اطلاعیه در مورد دیگر شرایط برگزاری مسابقه، شرکت‌کنندگان و جوایز این مسابقه نیز آورده است: علاقمندان باید لیست و مشخصات پروژه‌های طراحی و یا طراحی و اجراشده شهری با کاربری‌های تجاری، اداری و خدماتی با متراژ مفید بیشتر از ۴۰۰۰ مترمربع همراه با تصاویر معرف طرح به منظور ارزیابی تجارب داوطلب را ارایه دهند تا پس از ارزیابی کمی و کیفی رزومه‌های ثبت‌شده، کد‌های مربوط به داوطلبین مجاز برای ورود به مرحله بعد (ارائه پیشنهاد) باز شود.

این اطلاعیه هم‌چنین با ذکر این‌که بنیاد در این مرحله از چهار طراح منتخب در مسابقه برگزارشده قبلی تحت عنوان «باز تعریف پلاسکو» که رتبه‌های اول (یک طرح)، دوم (دو طرح) و سوم (یک طرح) را کسب کرده بودند نیز دعوت خواهد کرد؛ آورده است: پیشنهاداتی که فرمت مربوطه را رعایت نکرده و یا بعد از اتمام مهلت تعیین‌شده، تنظیم و ثبت‌شده باشند، موردبررسی و داوری قرار نخواهند گرفت.

‌براساس اطلاعیه منتشرشده از سوی بنیاد، به سه نفر اول این مسابقه جوایز ارزنده‌ای ارایه می‌شود که به ترتیب ۴۰۰ (چهارصد)، ۲۵۰ (دویست و پنجاه) و ۱۵۰ (یکصدوپنجاه) میلیون ریال به عنوان جایزه به همراه لوح تقدیر می‌باشد ضمن آنکه طرح‌های چهارم الی دهم نیز مبلغ ۵۰ (پنجاه) میلیون ریال به عنوان کمک‌هزینه به همراه لوح تقدیر دریافت خواهند کرد.

‌به گفته این گزارش، قرارداد مشاوره نهایی پروژه صرفا در چارچوب شخص حقوقی (شرکت) واجد صلاحیت منعقد خواهد شد؛ اما ترکیب هیات داوران این مسابقه چگونه است؟ اطلاعیه منتشرشده از سوی دبیرخانه این مسابقه در این زمینه با انتشار اسامی داوران آورده است: دکتر سید محسن حبیبی (رئیس هیئت‌داوران)، دکتر رسول میر قادری، دکتر پیروز حناچی، دکتر محمدرضا پورزرگر، امیر فرجامی و مجید شاهسواری اعضای هیات داوران این مسابقه را تشکیل می‌دهند.

این گزارش با ذکر این‌که بنیاد مستضعفان، معاونت توسعه ساختمان بنیاد را مدیر و مسئول برگزاری مسابقه تعیین کرده است آورده است: داوطلبان شرکت در مسابقه می‌توانند سوالات خود را از طریق تماس با دبیرخانه مسابقه (شماره‌های ۸۸۶۷۳۵۳۳ و ۸۸۷۷۴۶۰۱) آقای مهندس شهاب‌الدین دربندی در ساعات اداری، اعلام و پاسخ لازم را دریافت کنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.