| کد خبر: 176124 |

◄ راه‌اندازی سامانه راهنمای اربعین

سامانه راهنمای اربعین به نشانی www.141.ir/arbaeen به منظور خدمت‌رسانی و رفاه حال زوّار اربعین حسینی در سایت مرکز مدیریت راه‌های کشور راه‌اندازی شد.

تین نیوز

سامانه راهنمای اربعین به نشانی www.141.ir/arbaeen به منظور خدمت‌رسانی و رفاه حال زوّار اربعین حسینی در سایت مرکز مدیریت راه‌های کشور راه‌اندازی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مژگان جلیلیان معاون مرکز مدیریت راه‌ها با اعلام این خبر گفت:

هموطنان می‌توانند در این سامانه، اطلاعات مناسبی در بخش‌های مختلف شامل مشاهده وضعیت جوی مرزهای سه‌گانه شلمچه، چذابه و مهران، مشاهده ترافیک، تصاویر دوربین‌های نظارت تصویری، شماره‌ تلفن‌های ضروری، امداد فنی خودروها، پمپ بنزین، مجتمع‌های خدماتی – رفاهی، مساجد و نمازخانه‌ها، بیمارستان‌ها، تعمیرگاه‌ها، کارگاه‌های جاده‌ای، راهدارخانه‌ها و پایگاه‌های فنی امداد خودرو دریافت کنند.

جلیلیان خاطرنشان کرد: در این سامانه کریدورهای کربلا شامل کریدور تهران – مرز مهران، تهران – مرز شلمچه، اصفهان – مرز مهران، اصفهان – مرز چذابه، شیراز – مرز شلمچه، تبریز – مرز مهران، رشت – مرز مهران، ساری – مرز مهران، بیرجند – مرز مهران، بیرجند – مرز چذابه، زاهدان – مرز شلمچه، مشهد – مرز مهران، کرمان – مرز شلمچه، بندرعباس – مرز شلمچه، قم – مرز مهران، یزد – مرز چذابه، قزوین – مرز مهران و همدان – مرز مهران تعبیه شده که تصاویر آن در دسترس زائران می‌باشد.

معاون مرکز مدیریت‌ راه‌ها افزود: در سامانه یادشده همچینن جدیدترین اخبار ویژه اربعین، مسیر پیاده‌روی و رادیو اربعین نیز قابل دستیابی زائران کربلای معلی می‌باشد.

این مقام مسئول در سازمان راهداری افزود: علاوه بر سامانه فوق، سامانه‌های اطلاع‌رسانی دیگری برای ارتباط با زائران پیش‌بینی شده است و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ضمن ارائه اطلاعات مورد نیاز مسافران، آماده دریافت شکایات در حوزه حمل و نقل عمومی جاده‌ای و راهداری می‌باشد.

جلیلیان در ادامه خاطرنشان کرد: سامانه تلفنی 141، سامانه پیامکی 1000141، اپلیکیشن 141 و سایت 141 نیز به منظور ارتباط پیش‌بینی شده است و زائران می‌توانند در صورت نیاز به هرگونه اطلاعات تکمیلی در حوزه حمل و نقل عمومی جاده‌ای و یا ضرورت اعلام شکایات از طریق این سامانه‌ها اقدام کنند.

گفتنی است که به زائران و مشتاقان سفر به عتبات عالیات توصیه می‌شود قبل از سفر بلیت تهیه کرده و تنها از پایانه‌ها برای سوار شدن اتوبوس استفاده کنند، همچنین با زمان‌بندی سفر بازگشت، در زمان و هزینه صرفه‌جویی کنند.

این گزاش می‌افزاید: ظرفیت پارکینگ‌های مرزی در سه مرز مهران، شلمچه و چذابه 200 هزار خودرو است که چنانچه هموطنان قصد عزیمت به کربلای معلی با خودروی شخصی خود را دارند، توصیه می‌شود از پارکینگ‌های رسمی استفاده کنند.

منبع: سايت خبری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.