| کد خبر: 176116 |

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن:

◄ امیدواریم که در دوره «اسلامی» حمل‌ونقل و ساختمان همزمان رشد کنند

توجه به حمل‌ونقل پایدار ضرورتی است که خوب است آقای وزیر به آن توجه داشته باشند و در اولویت برنامه‌ریزی قرار دهند.

تین نیوز

توجه به حمل‌ونقل پایدار ضرورتی است که خوب است آقای وزیر به آن توجه داشته باشند و در اولویت برنامه‌ریزی قرار دهند.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن مهم‌ترین اولویت‌های سیستم حمل‌ونقل کشور را در سه بخش عنوان کرد و گفت: وزیر منتخب باید توسعه اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی را توامان مدنظر قرار دهد.

نوراله بیرانوند اضافه کرد: در حال حاضر برخی از مدهای حمل‌ونقل هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی بالایی دارند. به‌طور مثال جاده‌ها بیش از صد برابر انواع دیگر حمل‌ونقل برای کشور هزینه‌بر هستند.

بیرانوند تاکید کرد: ترکیب بهینه از همه مدهای حمل‌ونقل و ایجاد یک سیستم منسجم که بتواند حمل‌ونقل درب به درب را انجام دهد، اولویت دیگری است که از وزیر منتخب انتظار انجام آن می‌رود.

او اضافه کرد: در قانون برنامه ششم توسعه بر سهم 30 درصدی حمل‌ونقل ریلی از بار و 20 درصدی از بخش مسافری تاکید شده است که در حال حاضر سهم ریل از بار حدود 12 درصد و از مسافر حدود 8 درصد است.

بیرانوند خاطرنشان کرد: این شکافی آشکار است و برای پل زدن بر وضع موجود و آتی نیز برنامه‌ها مشخص است اما مهم‌ترین چالش ما تامین منابع مالی است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن تصریح کرد: استفاده از سازوکارها و ظرفیت‌های تامین سرمایه در حوزه ریلی نیز مشخص است که استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، صندوق توسعه حمل‌ونقل ریلی و بازارهای سرمایه و بانک‌ها از مثابه آن هستند اما وزیر راه‌وشهرسازی باید به تامین سرمایه نیز توجه داشته باشد.

بیرانوند صنعت ریلی را نماد توسعه پایدار دانست و افزود: ما امیدوار هستیم و می‌خواهیم که توسعه این بخش با سرعت بیشتری انجام شود. به‌ویژه اینکه آقای اسلامی از متخصصان و مدیران مجرب حوزه حمل‌ونقل هستند و ما امیدواریم که در دوره ایشان بخش‌های حمل‌ونقل و ساختمان توامان، شاهد رشد و توسعه باشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.