| کد خبر: 176071 |

یک راننده خودمالک مطرح‌کرد:

◄ افزایش 500‌درصدی قیمت اقلام پر مصرف کامیون

عمده منبع تامین لوازم‌یدکی کامیون رینگ، یاتاقان، بوش، پیستون و چهارشاخ گاردان و هزار قطعه ریز و درشت دیگر خارجی است. وقتی قیمت ارز ۴۰۰ درصد افزایش داشته باشد طبیعتاً قیمت این اقلام هم افزایش پیدا می‌کند.

تین نیوز

یک راننده خود مالک و کامیون‌دار به خبرنگار تین‌نیوز، گفت: مهرماه ۹۷ ماهی پرفراز و نشیب در صنعت حمل‌ونقل بود که در مورد مطالبات کامیون‌داران و پاسخ به مشکلات آن‌ها در این ماه عملکرد دولت را در محورهای مهمی می‌توان ارزیابی‌کرد.

او با بیان این‌که تن‌کیلومتر یکی از مهم‌ترین مطالبات کامیون‌داران است، گفت: علیرغم افزایش قیمت‌های مصارف مصرفی کامیون‌داران به میزان ۳۰۰‌درصد هنوز شاید افزایش جبرانی کرایه‌ها نیستیم و البته تن‌کیلومتر راهکاری برای جبران این نقیصه است.

وی با توضیح این‌که تن‌کیلومتر نوعی حسابداری قیمت تمام‌شده حمل‌ونقل به روش اقتصاد مهندسی است، گفت: هر راننده و هر واحد کسب‌وکار باید بتواند قیمت تمام‌شده کالا-خدمات خود را محاسبه کند تا به ضرر نفروشد. در صنف حمل‌ونقل به دلیل پیچیدگی روش محاسبه و اشراف کم برخی کامیون‌داران و سوءاستفاده برخی شرکت‌ها در رقابت و کاستن از سهم کامیون‌داران، توافق جمعی بر این قرار گرفت که سازمان راهداری تن‌کیلومتر را اعمال کند.

وی ادامه می‌دهد: بحث رقابت را مطرح کردند درحالی‌که رقابت درجایی مصداق دارد که طرفین رقابت به محاسبه حق‌وحقوق خودآگاه باشند. بدون تن‌کیلومتر شرکت‌های باربری از ضعف سواد کامیون‌داران در محاسبه قیمت تمام‌شده سوءاستفاده کرده و ناوگان نهایتا زمین‌گیر می‌شود.

وی به بحث گرانی لوازم‌یدکی هم اشاره کرد و گفت: دولت نه کاری کرده نه کار عمده‌ای می‌تواند انجام دهد. عمده منبع تامین لوازم‌یدکی کامیون رینگ، یاتاقان، بوش، پیستون و چهارشاخ گاردان و هزار قطعه ریز و درشت دیگر خارجی است. وقتی قیمت ارز ۴۰۰درصد افزایش داشته باشد طبیعتا قیمت این اقلام هم افزایش پیدا می‌کند.

وی گفت: بدترین حالت این است که قیمت برخی اقلام مثل یاتاق ولوو که پرمصرف است ۵۰۰ درصد افزایش‌یافته است. اینجا باز هم نقش ضعیف دولت و نهادهای نظارتی مشهود است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمدعلی 0 0

    تین نیوز
    داشتی با این شخص گفتگو میکردی لااقل اسمش را هم می پرسیدی.
    یک راننده ؟فقط همین؟